ישיבת בני עקיבא סוסיא שבהר חברון בראש טבלת בתי הספר המובילים בגיוס לצה”ל

 ישיבת בני עקיבא סוסיא שבהר חברון בראש טבלת בתי הספר המובילים בגיוס לצה”ל

ישיבת בני עקיבא לחינוך סביבתי – סוסיא מונה כיום 180 תלמידים. אחוזים משמעותיים משתלבים בשרות צבאי משמעותי, רובם בתפקידים פיקודיים ובנוכחות ניכרת בסיירות כיום בוגרי הישיבה מאיישים תפקדי קצונה בשלדג ובשייטת.

ישיבת בני עקיבא לחינוך סביבתי – סוסיא הוקמה בשנת תשנ”ח (1998), על ידי מדריכים בוגרי מרכז לימוד וסיור סוסיא הפועל מזה שנים ביישוב, כיום מונה הישיבה 180 תלמידים בכיתות ט’ – י”ב, כולל ארבע כיתות חינוך מיוחד, בסוסיא פועלים לשלב ילדים בעלי צרכים מיוחדים במערכת החינוך הרגילה.

רובם של בוגרי התיכון מסיימים עם תעודת בגרות מלאה ומורחבת, וממשיכים לשנה או יותר של לימוד בישיבה או מכינה לפני הצבא ולאחר מכן, באחוזים משמעותיים משתלבים בשרות צבאי משמעותי, רובם בתפקידים פיקודיים ובנוכחות ניכרת בסיירות כיום בוגרי הישיבה מאיישים תפקדי קצונה בשלדג ובשייטת.

ישיבת בני עקיבא סוסיא – צילום: אלעזר אמיתי

בראש הישיבה עומד הרב נעם פרל והצוות החינוכי, החברתי, הסביבתי והמקצועי כולו הם תושבי הר חברון ומתגוררים בסמוך לישיבה. ישיבת סוסיא היא מוסד פנימייתי ורוב תלמידיו מגיעים מרחבי הארץ, בימים אלה נשלמת בנייתו של קמפוס הישיבה הנבנה בישוב “סוסיא”, בבנייתו הושם דגש על מוטיבים מהעיר “סוסיא” הקדומה לצד מערכות אקולוגיות סביבתיות.

כחלק מהעיסוק הסביבתי של הישיבה יוצאים התלמידים אחת לשבוע לסיור שטח סביב נושאים שונים, בשנים האחרונות הוציאו התלמידים כעשרה ספרים שנולדו מתוך אותם ימי שטח, פרויקט נוסף עליו שמים דגש בישיבה הוא המעורבות בקהילה והתנדבות לעיתים קרובות עם ילדי רווחה ועמותות שונות בסביבתה ובערים רחוקות.

ראש הישיבה הרב נעם פרל מסביר את שיעור הגיוס הגבוה:
“אנחנו בישיבה מאמינים שבית המדרש הוא המקום המיטבי לעיצוב האישיות וסולם הערכים במקום בו רוכשים עין טובה ענווה ואחריות יצמחו יהודים טובים, הורים משובחים, לוחמים עזי נפש וקצינים שואפי נצחון.”

יוחאי דמרי ראש מועצת הר חברון התייחס לנתונים ואמר:
“אחוזי הגיוס הם ביטוי נפלא לאיכותה של מערכת החינוך הצומחת באקלים של הר חברון, יעידו על כך גם ציוני המיצ”ב שדרגו במקום גבוה את בתי הספר הייסודים בהר חברון. בזמן בו שיעורי המתגייסים מקרב בני הנוער נמצא בשפל אנו נמשיך לחנך בגאווה על אדני הציונות, ההתיישבות והתורה. תודה גדולה לצוותי ההוראה על עבודת החינוך המסורה.”

חדשות אריאל כתבה ראשית