טבעות אירוסין זהב צהוב

טבעות אירוסין זהב צהוב

בעבר, כאשר בחור חיפש לבחירת ליבו טבעת אירוסין, המבחר היה קטן ודי מצומצם. כיום, המבחר גדול, גדול מאוד ויש אומרים כמעט גדול מדי. לצד טבעות אירוסין מזהב לבן יש בנמצא גם טבעות מזהב וורוד. בנוסף, יש כמובן את הסגנון הקלאסי, שבא לידי ביטוי גם בצבע הטבעת – טבעות אירוסין זהב צהוב. הבחירה בסגנון זה נחשבת לבחירה קלאסית, שכן הצבע הצהוב, הזוהר והנוצץ מייצג מימים ימימה את הזהב, היופי, היוקרה הבלתי מתפשרת. אם לא בטוחים שהארוסה מעדיפה במופגן זהב לבן דווקא, הבחירה בטבעת מזהב צהוב תהיה הטבעית ביותר.

לא על הזהב לבדו

מן הידועות כי איכותה ויופייה של טבעת האירוסין אינם נשענים אך ורק על סוג הזהב ועל צבעו. כמובן שחשוב שהזהב הצהוב יהיה איכותי, כפי שהדבר בא לידי ביטוי ברמת הקראט, אבל חשוב לא פחות לשים לב לאבן היקרה. טבעת אירוסין המכונה גם טבעת משובצת, חייבת להיות מעוצבת כך שהיהלום מקבל את מרכז הבמה.

היהלום צריך להיבחר באופן כזה שהוא נראה היטב לעין, משתלב היטב בעיצובה של הטבעת ומעניק איכות וויזואלית וגם רגשית. אם טרם מצאתם את הטבעת כלבבכם, שימו לב שטבעת הזהב יכולה להיות משובצת ביהלום אחד גדול אך יש  גם אפשרויות אחרות. למשל, טבעת זהב צהוב שמשובצים בה גם יהלום מרכזי ורב רושם וגם כמה אבני חן קטנות ואפילו זעירות, המשובצות על פני גוף הטבעת.

חשיבות הקראט בטבעת

יש כאלה הסבורים כי טבעות אירוסין זהב צהוב תהינה יקרות יותר מטבעות דומות מזהב לבן. טענה כזאת אולי אפשרית במקרים מסוימים, אבל אין זאת אמת מוחלטת. לא צבע הזהב ישפיע על מחיר הטבעת כי אם רמת הקראט. נשים לב כי לקראט שבטבעת יש יותר ממשמעות אחת. קודם כל, ישנו הקראט המייצג את היהלום או אבן החן ולאחר מכן ישנו הקראט שמיצג את איכות הזהב. קראט של אבני חן מיצג את משקל האבן. קראט במונחי זהב (צהוב או לבן) מייצג את רמת הטוהר של הזהב. כך, טבעת בעלת יותר קראט, בין אם היא צהובה ובין אם לבנה, תהיה יקרה ויוקרתית, איכותית וטובה יותר, לעומת טבעת בעיצוב דומה אך בעלת פחות קראט.

מגוון של עיצובים וסגנונות

המגוון הרחב של טבעות אירוסין מהזהב הצהוב מאפשר לכל אחד למצוא את הטבעת שתתאים לארוסתו. בין היתר, ישנן טבעות קלאסיות, בעיצוב מעוגל ואחיד למדי. טבעות אחרות תהיינה מעוצבות בצורה גלית או אליפטית מעט. ישנם עיצובים שבהן הטבעת הזהובה כאילו “מחבקת” את היהלום ויש כמובן גם עיצובים נוספים. ישנם עיצובים שבהם הטבעת זוכה לפיתולים נאים, ישנם עיצובים הכוללים סגנון דמוי לב או במראה דמוי כתר. ישנן טבעות במבנה דק ומעודן ואילו אחרות מאופיינות במראה מרשים במיוחד, הן בשל עובי הזהב והן בשל גודלו או עיצובו של היהלום המשובץ.

טבעת אירוסין. תמונה באדיבות: pixabay

 

 

 

צרכנות