חרם על השומרון? כ-180,000 תיירים ביקרו בשומרון בשנה האחרונה

חרם על השומרון? כ-180,000 תיירים ביקרו בשומרון בשנה האחרונה

לפני ימים בודדים סערו הרוחות בעקבות ה”חרם” החד צדדי עליו הכריזה חברת התיירות השיתופית Airbnbשמאז הספיקה כבר לחזור בה מכוונתה, עתה מדווחת החברה לפיתוח השומרון על עלייה במספר התיירים הפוקדים את האזור – דבר שאף הביא לרכישת אוטובוסים נוספים על מנת לעמוד בביקוש. 

בעוד יש מי שמנסים לפגוע בישראל באמצעות חרם, כשהאחרונה שבהם היא חברת Airbnb שהודיעה באופן חד צדדי על מחיקת הישובים היהודיים ביהודה ושומרון מהשירות המוצע באתר, כאשר מנגד ניתן למצוא מקומות אירוח בשכם, חברון ואפילו בסוריה ובתימן -בשומרון מוכיחים כי הישובים גדלים, משגשגים, ואף מושכים תיירים חדשים. בזכות העלייה בביקוש להגעה לתיירות בשומרון ובשל עומסי העבודה הודיעה החברה לפיתוח השומרון על התרחבות בפעילות בתחום.

על פי נתוני תיירות שומרון, מבקרים  באזור מדי שנה כ-180,000 תיירים, ובכדי לעמוד בביקוש הגובר, הצטיידה השבוע החברה בשלושה אוטובוסים חדשים מסוג מרצדס. האוטובוסים הורכבו על ידי חברת הארגז, גם היא חברה ישראלית שמעלה על נס את העבודה הישראלית, ובחברה לפיתוח השומרון מתכננים לייעד אותם לטובת הגדלת אפשרויות המענה בתחום התיירות בשומרון.

האוטובים החדשים של החברה לפיתוח השומרון. צילום: יחצ

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון: “אנחנו נמשיך לפעול לחיזוק מערך התיירות בשומרון. זו התשובה הטובה ביותר לארגוני השמאל הקיצוני וה bds המבקשים להחרים אותנו. שדרוג מערך האוטובוסים עבור התיירים הוא צעד נוסף חשוב בכיוון. אנחנו מברכים את החברה הכלכלית לפיתוח השומרון על המשך התחזקותה ופיתוחה למען תושבי השומרון”.

רובי טלמן, מ”מ מנכ”ל החברה המרכזית לפיתוח השומרון: “דווקא בתקופה שבה חברות עושות מעשים לא לגיטימיים כמו לנסות ולהחרים את ישראל, אנחנו בחברה לפיתוח השומרון נלחמים בBDS וקוראים לכולם להגיע ולטייל בשומרון. מדינת ישראל הולכת ופורחת, והשומרון בתוכה מתמלא בתיירים המעוניינים להכיר את השומרון ולהכיר את חבלי המולדת של עם ישראל מזה אלפי שנים. אנו גאים לתת את השירות הטוב ביותר ומזמינים את עם ישראל להצטרף אלינו לטיול בשומרון”.

מ״מ מנכ”ל החל”פ רובי טלמן מקבל את המפתחות מחגי שלום מחברת הארגז.
צילום: יחצ
כתבה ראשית תיירות ונופש