ח”כ יוגב: “המנהל האזרחי סיים את תפקידו כארגון”

ח”כ יוגב: “המנהל האזרחי סיים את תפקידו כארגון”

ועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון לענייני יו”ש, סיירה במרחבי הבנייה הלא חוקית שנבנית על אדמות מדינה בשטחי C ביהודה ושומרון, באזור גוש אדומים ובקעת הירדן, שבהם קיימת בנייה לא חוקית רבה. 

יו”ר הוועדה ח”כ מוטי יוגב אמר במהלך הסיור: “בשנה האחרונה ראינו יותר אכיפה ועל כך תודה למערכת הביטחון. עם זאת חוסר הטיפול המשפטי והאכיפתי במשך שנים של גורמי המנהל האזרחי ביו”ש, הוא פגיעה חמורה בשמירת אדמות המדינה. במקרים רבים היו אלה היועצים המשפטיים בעבר, שהמליצו ‘להלבין’ עבירות בנייה רבות ולהעניק פרסים לפורעי חוק. מתאם הפעולות בשטחים והמנהל האזרחי לא עמדו במשימה להסדרת הבדואים ביו”ש ולאכיפת הבנייה הלא חוקית ויהיה עלינו להמשיך ולעקוב אחר התקדמות הטיפול בבעיה. אין ספק לאיש בישראל, שגבולותיה הביטחוניים המזרחיים של ישראל, יהיו לעולם גבולות ברי הגנה על הירדן.  הגיע הזמן להעביר את השליטה ביהודה ושומרון ובקעת הירדן לממשלת ישראל, להחיל בשטחי C את החוק הישראלי ולהשליט בהם חוק וסדר.”

ועדת המשנה בסיור. צילום: דוברות ח”כ מוטי יוגב

דוד אלחייני, ראש מועצת בקעת הירדן המשיך את דבריו של ח”כ יוגב: “המנהל האזרחי סיים את תפקידו כארגון. יש לפרק את המנהל ששבוי בקונספציה של שנות ה80 מפני שאינו ממלא את הייעוד שלשמו הוקם. איכות חיים לתושבי האזור. אני קורא לממשלת ישראל להחיל את הריבונות הישראלית בשטחי C.”

בועז עידו מפורום עוטף ירושלים הציג בפני המשתתפים את בעיית המאחז הלא חוקי ״חאן אל אחמר״ ובית הספר האיטלקי המצוי בו: ״אסור לנו לאבד את כביש 1 ולאפשר את השתוללות הבנייה הלא חוקית כמו בנגב. אנו פועלים בשטח באופן שוטף ולשמחתי לראשונה בשנת 2016 שודרג שיתוף הפעולה עם המנהל האזרחי והתוצאות בהתאם – בלימת הבנייה הלא חוקית ואף צמצום קל של מספר המבנים בשטח. כעת אנחנו חייבים להמשיך בכל הכוח על מנת להעביר את הבדואים לקיבועים כפי שהחליטה מדינת ישראל כדי להחזיר את הביטחון לכביש 1״

גיא יפרח, סגן ראש עיריית מעלה אדומים בירך על הסיור: ״שמח על כך שוועדת המשנה לחוץ וביטחון ממשיכה לעקוב אחר הבנייה הבלתי חוקית מסביב לעיר. ללא הדחיפה והמעקב של הוועדה הטיפול בנושא עלול היה לא להיות בסדר העדיפויות המתאים. יחד עם זאת, על אף ההתקדמות בנושא טרם הגענו למצב שנמצא פיתרון קבע לבנייה הבלתי חוקית של הבדואים ולצערי מעלה אדומים תתקשה לבנות בשטח G ללא הסדרת הנושא״

חדשות שומרון כתבה ראשית