חופש גדול? זמן להתנדב: במקום להשתעמם יוצאים לסייע לחקלאים

חופש גדול? זמן להתנדב: במקום להשתעמם יוצאים לסייע לחקלאים

תנועת השומר החדש תפעיל, זו השנה השלישית, מחנה קיץ חקלאי לבני נוער. חודשיים של התנדבות חקלאית, סיוע לחקלאים, לימוד מסביב למדורה ולינה בשטח. הכירו את מתחברים לאדמה – המחנה החקלאי הראשון בישראל

למעלה מ-3,000 בני נוער הגיעו בקיץ שעבר, מפה לאוזן, להתנדבות ב”מתחברים לאדמה” – המחנה החקלאי של השומר החדש. התכנית מפעילה לאורך השנה למעלה מ-50 אלף מתנדבים במגוון התנדבויות חקלאיות שמסייעות לחקלאים הזקוקים לידיים עובדות. רבים מהם חקלאים מבוגרים שנשארו לבדם בטיפול במשק וכורעים תחת הנטל. 

>>רוצים להתעדכן בכל מה שקורה קרוב לבית. הצטרפו עכשיו לעמוד הפייסבוק של מקומונט יו”ש

לפני כשנתיים, הבחינו ראשי התכנית כי בני נוער מחפשים אחר פעילות חווייתית ומשמעותית בחופש הגדול ופתחו מס’ שבועות עבודה בהם מגיעים בני נוער לכ-3 ימים להתנדבות חקלאית, בישול פויקה בשטח, שירה מסביב למדורה וגם לימוד משותף סביב טקסטים ערכיים של א.ד גורדון, כצנלסון ועוד.

התנדבות חקלאית במהלך היום ושירים לתוך הלילה. צילום: השומר החדש


המתנדבים בני 15-18 מגיעים מכל הרקעים והגילאים, סופגים ערכים כגון ערבות הדדית, אהבת הארץ וחיבור לאדמה.
 החום והקושי הפיזי לא מנעו מבני הנוער להגיע בהמוניהם ולהצטרף להתנדבות החקלאית.

שלמה למפרט, מנהל תכנית מתחברים לאדמה: “התוצר החינוכי של המחנה החקלאי הוא מדהים. מגיעים בני נוער ל-3 ימים ערכיים ומשמעותיים, משאירים בבית את העצלנות והשעמום ויוצאים לעבודה מאומצת ודורשת, מזיעים ותמיד אח”כ השרירים נתפסים מהעבודה אבל החבר’ה יוצאים מסופקים עם חיוך ענק. העבודה הזו מסייעת להמון חקלאים, המתחם נודד מחקלאי לחקלאי ברחבי הנגב והגליל. עצם החיבור בין החקלאי לבני הנוער הוא מרגש”.

מושקי ברוור, בת 18, מתנדבת שהגיעה בשנה שעברה: “אני לא בטוחה שאני אצליח להסביר במילים את התחושה ואת הטירוף שהיה שם. חזרתי הביתה ניצוצות בעיניים והחיוך פשוט לא ירד. הגעתי עם חוסר ידיעה מוחלט מה עומד להיות.. די מהר מצאתי את עצמי בשטח עם כובע על הראש וטוריה על הכתף. ביום שאחרי התקשרתי לאמא וביקשתי להישאר עוד יום ולשמחתי היא הסכימה. פעם ראשונה שעשיתי משהו בשבילי ולגמרי בשבילי, משהו שעושה לי טוב ברמה של פרפרים בבטן ותוך כדי הוא עושה טוב לאחרים. תוך כדי הוא עוזר. היה לי כיף כי עבדתי. והזעתי. היה לי כיף כי היה לי קשה, והמשכתי בכל זאת. חוויה מדהימה ומומלצת”.

לאור הצלחת המחנה החקלאי בשנה שעברה, ייפתחו השנה מספר מועדים ביולי ואוגוסט בצפון ובירושלים שיאפשרו לבני נוער מרחבי הארץ לעשות משהו משמעותי הקיץ.

מספר מועדים ביולי ואוגוסט, בצפון ובירושלים. צילום: השומר החדש

בתכנית:

  • התנדבות חקלאית במהלך היום וסיוע לחקלאים במגוון עבודות; מטעי זיתים: עידור, דילול, גיזום, קטיף – נקטרינות , אפרסקים ועוד.. , פריצת שבילים, השבחת מרעה ועוד.
  • לימוד במעגלים – שיח, דיונים ולימוד על זהות, ערכים, קשר לארץ ועוד.
  • בישולי שדה משותפים
  • שירים לתוך הלילה – שירים, ריקודים וגיטרות מסביב למדורה.

>>רוצים להתעדכן בכל מה שקורה קרוב לבית. הצטרפו עכשיו לעמוד הפייסבוק של מקומונט יו”ש

לינה במתחם אוהלים מוסדר (בנים ובנות בנפרד). 

שבועות העבודה מיועדים למסיימי כיתות ח’ ומעלה, אופי הפעילות מותאם לגיל המשתתפים.

– ניתן להתנדב בבודדים או כקבוצה.

במסגרת שבועות העבודה המתנדבים זוכים ללינה מסודרת במאהלי שינה, מקררים, חשמל, מים, מקלחות שדה ושירותים, הדרכה, כלי עבודה, כלי בישול – ללא תשלום.

תאריכי שבועות העבודה:

צפון 

מחנה הקיץ בצפון יתקיים בתאריכים: 8.7-16.8
ויתמקם בשלושה מוקדים :
8-19.7 
 רגבים

22.7-2.8  רמת הגולן

5-16.8 בהתאם לצורך החקלאי

ירושלים 

המחנה יתקיים בתאריכים 22.7-9.8

וימוקם בעמק הארזים. עבודה במוקדי פארק ירושלים.

לפרטים והרשמה טלפונית:

מוריה: 050-8818217, 04-6886407

ציונות 2018. צילום: השומר החדש

>>רוצים להתעדכן בכל מה שקורה קרוב לבית. הצטרפו עכשיו לעמוד הפייסבוק של מקומונט יו”ש

כתבה ראשית צרכנות