חוטובלי באריאל : למה בקלקיליה כן ובאריאל לא?!

חוטובלי באריאל : למה בקלקיליה כן ובאריאל לא?!

סגנית שר החוץ, ציפי חוטבלי, התארחה  בכנס השנתי של מו”פ מזרח באוניברסיטת אריאל ונשאה דברים. “אחרי 50 שנה אנחנו צריכים להתחיל להתייחס להתישבות כדבר רגיל ונורמלי. עלינו לדרוש הרחבת בניה בהתיישבות כולה”.

“העתיד של יו”ש נמצא בבניה העירונית. עלינו להפוך ישובים ביו”ש לערים, זהו היעד האזרחי שלנו. נושא מכסות הבניה צריך לרדת מסדר היום. לזוגות הצעירים מגיע דיור במחיר סביר ובניה ביו”ש תוזיל את יוקר הדיור עבור הזוגות הצעירים”.

סגנית השר הוסיפה כי: “המדיניות של הנסיגות כדרך להסדר לא רלוונטית יותר. אף ישוב יהודי לא יפונה. הממשל האמריקאי לא רואה בהתנחלויות מכשול לשלום”. סגנית השר התייחסה לסוגיצ עזה ואמרה: “נטשנו את עזה בתהליך עקירה כואב ב-2005 ואנחנו לא רוצים לשלם פעמיים ולתחזק יישות טרור”.

“זכיתי  להיות מראשי השדולה להפיכת אריאל לאוניברסיטה. אריאל היא סיפור הצלחה של התיישבו עירונית שיש בה אוניברסיטה שתפתח בה בקרוב פקולטה לרפואה. בגין אמר שיהיו עוד הרבה אלוני מורה- היום צריך להגיד שיהיו עוד הרבה ערים כמו אריאל ביו”ש”.

חוטובלי. צילום באדיבות דוברות

פרופ מרים ביליג, מנהלת המו”פ האזורי נשאה דברים בפתיחת הכנס: “האוכלוסיה היהודית באזור מתקרבת לחצי מליון תושבים בכ-130 ישובים. מפעל ההתישבות הצליח לקשור את דור ההמשך לאזור ורבים מוצאים בו את ביתם ופרנסתם. הריבוי הפך את אזור יו”ש להטרוגני ונוספו ישובים מגוונים באוכלוסיה ואידיאולוגיה. אני מברכת את המו”פ שמציג מחקר מגוון, כ-69 מחקרים פעילים על האזור שמטרתם לקדם את האזור כולה במגוון תחומים”.

תת אלוף בן חור אחוות, ראש המנהל האזרחי נשא דברים: “אנחנו צופים שב-2020 תהיה באזור אוכלוסיה של למעלה מ3 מיליון תושבים יהודים ופלסטינים אנחונ פועלים בתחומים מגוונים במטרה לשפר את איכות החיים באזור. אנו מקדמים כיום תוכנית אסטרטגית לשינוי תפקידי המנהל על מנת להתמודד בצורה מיטבית עם המשימות העומדות לפתחינו”.

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון: “50 שנה מאז שחרור השומרון אנחנו חוזים באבסורד שממשלה לאומית שנבחרה על ידי ציבור בוחרים המעוניין בעשיה לאומית, ממשיכה במדיניות שמאל מינוס. זה חמור מוסרית ואנחנו בפספוס היסטורי. מקדמים תוכניות בניה בקלקיליה במקום תכנונים לתושבים ביו”ש. מדובר בהשתלטות זוחלת של הרשות הפלסטינית על שטחי C”.

אבי רואה, ראש המועצה האזורית מטה בנימין וראש מועצת יש”ע: “האוניברסיטה היא מנוף מרכזי להתיישבות . אנו מצפים לאמירות אמיצות מצד הממשלה של ריבונות כאן ועכשיו. עמדנו בכל המבחנים והגיע הזמן. אין לי ספק שמי שיושב בעולם רואה שאנחנו אי של שפיות במזרח התיכון, ואוניברסיטת אריאל היא אי של שפיות בין האוניברסיטאות”.

כמדי שנה התקיים היום הכנס ה-27 של מחקרי יהודה, שומרון ובקעת הירדן באוניברסיטת אריאל. במהלך הכנס הוצגו עשרות מחקרים חדשים העוסקים בנושאים מגוונים דוגמת חקר הארכיאולוגיה, החי והצומח והחקלאות באזור יו”ש וכן מחקרים בנושא כלכלה וחברה .הכנס נערך במעמד חברי כנסת ואישי ציבור ביניהם: סגנית ר החוץ ציפי חוטבילי, ח”כ בצלאל סמוטריץ’, פרץ ואזן מנכ”ל משרד המדע, משה פרל נציג קק”ל, ראשי מועצות אזוריות ועוד.

פרופ’ מרים ביליג מנהלת מו”פ אזורי יהודה, שומרון ובקעת הירדן ומרצה באוניברסיטת אריאל: “אנו ממשיכים מסורת של מחקרים באיזור שהולך ומתפתח. אוכלוסיתה של יהודה ושומרון גדלה מכ-80,000 לכ-400,000 תושבים וישנה חשיבות רבה לחקר המקום ולמידה על האזור, הן מבחינה היסטורית והן מבחינה חברתית. ברוח זו, המחקרים המרתקים עוסקים בכל תחומי החיים באזור. “

חדשות שומרון כתבה ראשית