חברו של טראמפ ביקר בקבר יוסף

חברו של טראמפ ביקר בקבר יוסף

 

האקבי ודגן בקבר יוסף.קרדיט: גרגורי באדו

שעות ספורות לפני נחיתת טראמפ בישראל: מייק הקאבי מקורבו של טראמפ נכנס לקבר יוסף יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן בכניסה הגדולה של השנה. הקאבי: “לא ייתכן שבכדי להתפלל ישראלים נאלצים להכנס בשעות הלילה”.

כ 5000 בני אדם נכנסו הלילה לקבר יוסף בכניסה הגדולה של השנה המכונה: יסוד שביסוד. בין הנכנסים היה גם אורח מיוחד: מייק הקאבי מקורבו של טראמפ, אביה של המשנה לדובר הבית הלבן, מושל ארקנסו לשעבר ומי שהיה מועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית בבחירות האחרונות.

את הכניסה הובילה מועצה אזורית שומרון יחד עם מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים שליד המועצה האזורית שומרון. בין הנכנסים היו גם: יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון, סגנו דוידי בן ציון, חכ בצלאל סמוטריץ, אלוף פיקוד מרכז רוני נומה, מחט שומרון אלמ גלעד עמית, מפקד מחוז שי ניצב משה ברקת מפקד מרחב שומרון נצ”מ יאיר חצרוני ואלפי מתפללים מהארץ ומהעולם.

מייק הקאבי: “יש כאן מצב שלא ייאומן שבו יהודים נאלצים כדי להגיע להתפלל במקום הקדוש להם לעבור דרך פצצות עשן שריפות וחסימות צירים כאשר אלפי חיילים שומרים עליהם, אני לא חושב שבארה”ב אנשים מבינים מה ישראלים צריכים לעבור רק כדי להתפלל. עוד הוא אומר: “מדינת ישראל מאפשרת גישה למקומות הקדושים הן ליהודים הן לנוצרים והן למוסלמים. אולם ביהודה שומרון ליהודים אין גישה למקומות הקדושים. וזה מצב שצריך להשתנות”.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שנפגש קודם לכן הערב עם שגריר ארהב בישראל דיוויד פרידמן: “זכינו הלילה להכנס לקבר יוסף יחד עם אדם ציוני ידיד ישראל מייק הקאבי שיכול ללמד רבים מאיתנו על אהבת הארץ. הגיעו לכאן אנשים מכל רחבי הארץ והעולם, כדי לממש את זכותם הטבעית לפולחן צר לנו שאנחנו נאלצים להכנס בשעות הלילה אני מקווה שמדינת ישראל תשכיל לפעול באופן כזה שיכבד את העם היהודי ואת מדינת ישראל ותחיל ריבונות. רגע לפני נחיתת נשיא ארה”ב האוהד ביותר שהיה למדינת ישראל, חשוב שנזכור שעל האינטרסים שלנו אף אחד לא יגן בשבילנו. עתידנו תלוי בנו”.

דגן הודה לחטיבת שומרון על הסיוע בכניסה והפעילות הרציפה למען בטחון תושבי השומרון ומדינת ישראל.

חדשות שומרון כתבה ראשית