התקפה על שרי הימין בעצרת למען עמונה: “נבחרתם לשלוט. לא כדי לתת תירוצים”

התקפה על שרי הימין בעצרת למען עמונה: “נבחרתם לשלוט. לא כדי לתת תירוצים”

ראשי הרשויות ביו”ש הובילו הפגנה למען עמונה, חוק ההסדרה והחלת ריבונות ביו”ש ובמהלכה תקפו את שרי הימין.

אלפי בני אדם השתתפו בעצרת מחאה נגד פינוי היישוב עמונה ונגד הריסת הבתים בעפרה שהתקיימה מול בית ראש הממשלה בירושלים. בעצרת נכחו רבנים אישי ציבור וראשי רשויות ביו”ש רבים, בהם: הרב חיים דרוקמן, הרב אלי סדן, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ופרופ’ ישראל אומן. לפני העצרת התקיימה צעדה ממוזיאון ישראל עד לגן הוורדים ובראשה צעדו ראשי המועצות ביהודה ושומרון. בעצרת ראשי המועצות  קראו לממשלה להסדיר את ההתיישבות ביהודה ושומרון, להעביר את חוק ההסדרה במהרה ובעיקר לדאוג להשארת היישוב עמונה על הקרקע.

ראשי המועצות בהפגנה. צילום: רועי חדי

יוחאי דמרי, ראש מועצת הר חברון, קרא שתי קריאות בנאומו: ”הכיבוש משחית! ודי לכיבוש! די לכיבוש, אנחנו לא יכולים עוד להיות אזרחים סוג ב’ שחיים תחת ממשל צבאי. די לכיבוש משום שאנחנו לא מוכנים יותר לקבל תכתיבים מלובשי מדים. די לכיבוש משום שחמישים שנה הספיקו לנו והגיעה העת לריבונות. הגיעה העת להחיל את החוק הישראלי בכל יהודה ושומרון” דמרי פנה בדבריו לראש הממשלה לשחרר בניית 40 אלף יחידות דיור המחכות לאישור במנהל האזרחי בכל שנות כהונתו של אובמה “בכוחך זה לשחרר אותן וליישר קו אחרי שמונה שנות ייבוש”.

גם מ”מ ראש המועצה האזורית גוש עציון, משה סוויל, העביר מסר לראש הממשלה נתניהו: “אל תיכנע ללחצים משמאל המייצרים קווים דמיוניים בין בית לבית ובין הר להר. אמרת שממשלה לא מפילים בחדרי חקירות, חזרת ואמרת שממשלה מחויבת להמשיך ולפעול למען הבוחרים שלה. אנחנו בוחריך, אנחנו דורשים שתייצג אותנו ולא את אלה שרוצים להפיל אותך.” הוא הוסיף “בהקמת כפר עציון הוקמו בתים בודדים שזכינו והיום הפכו לגוש התיישבות גדול. צריך להמשיך בבנייה בתים בכל מקום, בתים שגם הם יהפכו לגושים. הוא סיים בקריאה: ריבונות, בנייה חיים”

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן אמר: “אנחנו כאן היום כי במדינת ישראל עומדים לעקור בימים הקרובים יישוב שלם סתם. ברור לכל בר דעת ולכל אדם הוגן שאף אחד לא גזל כאן קרקע של אף אחד. ברור לכולם שזו עקירה לשם עקירה. ללא שום סיבה ללא שום תכלית. רשע ושנאת חינם של אחים… אנחנו מודעים למאמצים הרבים של ראש הממשלה של שר החינוך נפתלי בנט, של שר הביטחון אביגדור ליברמן. אבל אנחנו באנו לכאן כי אנחנו מצפים מהממשלה שלנו שתביא תוצאה ופתרון שלא כולל עקירת ישוב סתם. בשביל זה באנו לכאן ואת זה אנחנו דורשים”

ראשי המועצות בעצרת. צילום: דוברות מועצת גוש עציון

“חברינו בממשלה, אנחנו אוהבים  אתכם אבל אנחנו צריכים להזכיר לכם שאתם נבחרתם כדי לשלוט. אתם לא נבחרתם כדי לתת לנו תירוצים וסיפורים. נבחרתם כדי לשלוט במדינה הזו. אנחנו זוכים לגור ביהודה ושומרון ויש עוד חצי מליון תושבים ביהודה ושומרון. ועוד כמעט 400,000 תושבים יהודים במזרח וצפון ירושלים. המדינה הזו קיימת 69 שנים. וההתיישבות קיימת 50 שנה מתוך 69. הגיע הזמן שנפסיק להיות סוג ד’. הגיע הזמן שהאפליה כלפי 12% מתושבי מדינת ישראל תיפסק”

חדשות שומרון כתבה ראשית