השר כץ;”נכפיל את כביש המנהרות”

השר כץ;”נכפיל את כביש המנהרות”

בפגישת עבודה של ראשי מועצת גוש עציון עם שר התחבורה ישראל כץ והצוותים המקצועיים במשרדו הציג כץ את תכנית החומש שלו ליהודה ושומרון הכוללת רכבת קלה לגוש ואת הכפלת כביש המנהרות בעלות של 800 מיליון ש”ח.

השר הציג את תכנית החומש של המשרד והדגיש את אלה הקשורות ליהודה ושומרון:

מכפילים את כביש המנהרות:

תכנון הכפלת המנהרות הורחב באופן רשמי עד אלעזר במקום עד אל חאדר וביצוע הפרויקט נכנס לתכנית החומש ויבוצע עם גמר התכנון! אומדן עלות של כ- 800 מיליון ₪

השר כץ בפגישה עם ראשי מועצת גוש עציון. צילום: דוברות מועצה אזורית גוש עציון

משחררים את צומת גוש עציון:

רמזור והכפלת הנתיבים בצומת הגוש אושר לביצוע עם גמר תכנון. וכדי לזרז את הפרויקט ולשחרר את הפקקים אושר ביצוע בחלקים כך שברגע שיסיימו את התכנון לצומת הגוש יחלו באופן מיידי העבודות בצומת.

כביש עוקף אל ערוב:

אושר לביצוע כביש עוקף אל ערוב שיצא מצומת הגוש, כולל שני נתיבים ומספר גשרים.

רכבת קלה לגוש עציון:

מנהל תכנית אב לתחבורה בישר שהמשרד קיבל הנחיה והחל בתכנון של קו רכבת קלה  לצומת הגוש. קו שימשיך מצומת הרוזמרין בגילה אל גוש עציון.

השר מיוזמתו דרש מאנשי המשרד לקדם ולזרז את הכיכר בכניסה להר גילה, השמשת תאורה בצמתים ברחבי גוש וקידום תאורה בכביש הרודיון-ירושלים.

משה סוויל מ”מ ראש מועצת גוש עציון ביקש להודות לשר התחבורה והבטיחות בדרכים ח”כ ישראל כץ על הדיון וקבלת ההחלטות  לתכנית החומש לכבישים ביהודה ושמרון. הוא הוסיף ואמר כי מדובר במהפכה של ממש באיכות הכבישים בין גוש עציון לירושלים. שיפור התשתיות בסכום זה יאפשר את המשך תנופת הבנייה בגוש עציון בתוך חיזוק הקשר בין ירושלים לגוש ושיפור הבטיחות לתושבי גוש עציון.

חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית