השר בנט: ”עמונה תישאר על ההר”

השר בנט: ”עמונה תישאר על ההר”

בישיבת סיעה של מפלגת הבית היהודי הודיע השר בנט כי:”הצלחנו לגבש מתווה נכסי נפקדים טוב ועמדנו ביעד שהצבנו לעצמנו להשאיר את עמונה על ההר”. בנט אמר כי יציג את התכנית לתושבי עמונה ולאחר אישורם תפנה הממשלה לבג”ץ לקבלת ארכה לפינוי. במקביל תושבי עמונה מתארגנים להפגנה בכיכר פריז.

בעוד כשבועיים יחול המועד אותו קבע בג”ץ לפינוי עמונה והיום מסתמך פתרון. לאחר שנודע עם ראש הממשלה כינס שר החינוך ויו״ר הבית היהודי נפתלי בנט ישיבת סיעה בה הודיע:״לאחר מאמצים מרובים מול רה”מ ומול היועץ המשפטי הצלחנו לגבש מתווה נכסי נפקדים טוב ועמדנו ביעד שהצבנו לעצמנו להשאיר את עמונה על ההר.זה מתווה חדש שנותן אופק לתקופה ארוכה הרבה יותר ועל שטח גדול שמכיל את כל המשפחות עם פוטנציאל התרחבות בהמשך”.

בנט.יש מתווה לפתרון לעמונה.צילום עמיעד טאוב

”אני לא רוצה להציג את הפרטים לפני שאני מציג אותם לתושבי עמונה שבנחישות שלהם הביאו אותנו עד הלום.
בשעות הקרובות ניפגש איתם ונציג להם את המתווה המפורט ואני מאמין מאוד שנקבל את הסכמתם להעתקה לשטח החדש על גבעת עמונה בדרכי שלום ובכך נוכל לפנות לבג”ץ בבקשת ארכה כדי ליישם את המתווה הזה.גם ברגע הזה אני רוצה להדגיש שהעתקת ישוב כלשהו היא עוול ואנחנו כואבים אותו יחד עם התושבים. אבל בנסיבות שנוצרו הצלחנו להשאיר את עמונה על ההר לצד ההישג האדיר של הסדרה אסטרטגית של ההתיישבות בחוק ובמספר אפיקים משפטיים אסטרטגיים נוספים.ומעל הכל אני מבהיר: אסור בשום מצב ובשום תנאי ולמען שום מטרה להפעיל אלימות
רוצה להודות לראש הממשלה וליועץ המשפטי לממשלה על הגיענו להישג הזה ועל המאמצים המשותפים״.הוסיף בנט.

ממטה עמונה מסר בתגובה:”לא הוצג בפני תושבי עמונה פתרון כלשהו ואם וכאשר תוצג הצעה, רק אז נוכל להתייחס אליה”

בתוך כך מחר,תיערך הפגנה בכיכר פריז בירושלים תחת הכותרת “כולנו עמונה”. מטרת ההפגנה הינה לצאת בדרישה ברורה וחדה מראש הממשלה בנימין נתניהו, חברי הממשלה והכנסת – שעמונה צריכה להישאר במקומה!ההפגנה נערכת ביוזמתם וארגונם של כ- 20 מועצות מקומיות ואזוריות וארגוני ימין, ביניהם תנועת נחלה, היישוב עמונה, דרך אמונה, קוממיות, מועצה אזורית שומרון, מועצת גוש עציון, מועצת בית אל, קריית ארבע חברון, מועצת אלקנה, מועצה אזורית בקעת הירדן, מועצת אזורית נחל שורק ועוד.

דניאלה וייס, חברת הנהלת תנועת נחלה: “בידיהם של ראש הממשלה וכל חברי הממשלה לדאוג לכך שעמונה תשאר במקומה, ואנו דורשים שיעשו זאת. אנו צופים ציבור גדול בכיכר ביום שלישי ומאמינים שאפשרי בהחלט להשאיר את עמונה במקומה”.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן: “זוהי שעתנו לעמוד לצד אחינו תושבי עמונה הנאלצים להיות קורבן בסיטואציה הזויה שכלל לא ברור על שום מה ולמה הגענו אליה. “כולנו עמונה” היא לא סיסמא. כל אחד ואחת מאתנו יכולים להיות תושבי עמונה הבאים”.

ראש מועצת בית אל שי אלון: “קיווינו שהאבסורד שראינו בהריסת בתי דריינוף ובתי האולפנה בו ממשלת ימין מפנה והורסת התיישבות יהודית ביהודה ושומרון, לא יחזור על עצמו. לא ניתן להשלים עם המציאות בה שופטי בית המשפט העליון ולא נבחרי הציבור הם המכריעים בשאלות פוליטיות. אני קורא לכולם לבוא לעצרת “כולנו עמונה” ביום שלישי לומר לראש הממשלה שייקח אחריות ולא יטיל את האחריות על בית המשפט העליון. לומר לא לפינוי עמונה וכן לחיזוק ההתיישבות ביהודה ושומרון”.

חדשות שומרון כתבה ראשית