השר אריאל באולפנת נווה צוף: “אין לאפשר חילול שבת בפרהסיה”

השר אריאל באולפנת נווה צוף: “אין לאפשר חילול שבת בפרהסיה”

שר החקלאות אורי אריאל התייחס באולפנת “שירת הים” שבנווה צוף חלמיש אל המשבר הקואליציוני סביב עבודות הרכבת בשבת. השר אריאל אמר כי “אין לאפשר חילול שבת בפרהסיה”.

שר החקלאות אורי אריאל התייחס  בשיחה באולפנת “שירת הים” שבנווה צוף אל המשבר הקואליציוני סביב עבודות הרכבת בשבת. השר אריאל אמר כי “אין לאפשר חילול שבת בפרהסיה” ואף הדגיש כי “הרבנות הראשית היא הגוף היחיד שיש לו את המנדט לקבוע האם עבודות ציבוריות מותרות בשבת”.

לדברי השר אורי אריאל: “אני תומך בהחלטתו של ראש הממשלה להשהות את עבודות הרכבת בשבת. במדינת ישראל היהודית והדמוקרטית, אין לאפשר חילול שבת בפרהסיה. בבית שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה אך ברמה הציבורית אין לנו רשות לכך”.

עוד אמר אריאל “העבודה ברכבת יכולה להיעשות גם בימי חול ואין צורך לחלל שבת בשביל זה. הגוף היחיד שיכול להחליט האם עבודה בשבת היא נצרכת או לא הוא הרבנות הראשית, לא המשטרה ולא גוף אחר”.

השר אריאל קובע מזוזה באולפנת נווה צוף צילום יחסי ציבור
השר אריאל קובע מזוזה באולפנת נווה צוף צילום יחסי ציבור

באשר לפרסומים על עבודות במשרד החקלאות בשבת אמר אריאל “העירו לי שגם במשרד החקלאות יש כמה עשרות אנשים שעובדים בשבת. בדקתי ויש להם היתר כי העבודה שם היא נצרכת ואי אפשר לוותר עליה. אבל אנחנו בודקים את העניין הזה ובסופו של דבר אנחנו נפעל לפי החלטות הרבנות הראשית”.

את הדברים אמר השר אריאל בטקס חניכת בניין האולפנה “שירת הים” בנווה צוף אשר משלבת בתכנית הלימודים שלה לימודי אמנויות ומוסיקה. לפני הטקס קבע השר מזוזה בבניין האולפנה החדש.

חדשות בנימין כתבה ראשית