השר ארדן בנווה צוף חלמיש:”מזעזע לחשוב על אותם חיות אדם שרצו לשרוף יישוב על יושביו”.

השר ארדן בנווה צוף חלמיש:”מזעזע לחשוב על אותם חיות אדם שרצו לשרוף יישוב על יושביו”.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הגיע הלילה אל הישוב נווה צוף חלמיש כדי לעמוד מקרוב על נזקי השריפות והצהיר שיילחם בטרוריסטים שניסו להצית את היישוב:”אין הבדל בין מחבלים שמנסים לדקור לאלו שמנסים לשרוף אנשים בבתיהם”.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הגיע הלילה אל הישוב נווה צוף חלמיש שהוצת בערב שבת כדי לעמוד מקרוב על נזקי השריפות ואמר כי:”אין הבדל בין לשרוף אנשים בבתיהם לבין לדקור אותם ואת אותם כלים שמפעילים כנגד טרוריסטים נפעיל גם כאן, הנושא של הריסת בתים כבר אושר משפטית וצריך לחשוב איך מישימים אותו בהקדם”.

השר ארדן בנווה צוף חלמיש.צילום דוברות בנימין
השר ארדן בנווה צוף חלמיש.צילום דוברות בנימין

השר ארדן:״ברור שצריך לפעול הכי מהר לסייע לאנשים שאיבדו את בתיהם וכבר שוחחתי עם שר האוצר בנושא. בנוסף, ברור לכולנו כי אנו בעידן חדש של טרור שמנצל הזדמנויות.ברור מבחינת יכולות חילוץ והצלה שצריך סדר גודל אחר לגמרי. נסיק מסקנות גם לגבי הנוכחות שלנו כאן שצריכה להתרחב.חוץ מנוכחות הרתעה וענישה, היכולות למענה כאן צריכות לגדול. מטוסים לא פועלים בלילה ובסוף מי שפועל זה לוחמי האש ונראה איך משדרגים את היכולות״.

השר שיבח את כוחות הכיבוי וההצלה שפעלו במסירות להשתלטות על האש והוסיף:״קשה לתאר את ממדי ההרס והחורבן. קשה לנשום כאן. מזעזע לחשוב על אותם חיות אדם שרצו לשרוף יישוב על יושביו. איזו שנאה לעם היהודי ומדינת ישראל.התושבים כאן מופלאים.נחזק את אחיזתנו והם לא ינצחונו בשום דרךמזדהה עם הכאב. מצב קשה. אבדן בתים וזכרונות. נמשיך להיות כאן לעולם בעזרת ה׳״.

ראש המועצה האזורית בנימין, אבי רואה:”יש פה רוח חזקה ואיתנה. מלחמה משותפת על הבית. אנחנו כאן וכולנו עומדים לרשות התושבים. נפעל לחיזוק המערכות שכאן וראשונות לתת מענה. היה חשש לפגיעות בנפש ומוקירים ומודים לכל מי שסייע בכך. אחד הבתים שנשרף השבת הוא של משפחת גץ, אבי המשפחה יאיר נרצח בפיגוע ירי לא רחוק מכאן”.

אהוד אמתון, תושב נווה צוף:”אנשים נלחמו נגד האש במסירות נפש מטורפת.נלחמו עם צינורי גינה והצילו בתים”.מחר בבוקר צפויים להגיע לישוב השר ליברמן והשר בנט.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הודיע לשר לבטחון פנים גלעד ארדן כי השומרון ערוך לקלוט מפונים מבתיהם בשל השריפות ברחבי הארץ. המועצה האזורית שומרון הקימה מטה לקליטת מפונים זאת כחלק מהחלטת פיקוד העורף ב 2014 להפוך את השומרון לאחד המרכזים לקליטת מפונים במצב חירום.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון: “בשעה בה משפחות רבות מוצאות את עצמן ללא קורת גג. השומרון מתגייס לקבל את המשפחות הללו ולחבק אותן מכל הלב בשעתן הקשה. בתי ההארחה פתוחים ואנחנו מזמינים את המשפחות לפנות אל מוקד הפניות
מספר הטלפון לפניות משפחות הינה: 1-700-700-106כמו כן ניתן לפנות ישירות לבעלי הצימרים:
צימר נוף שומרון על פסגת הר כביר מציע צימר מפנק המתאים לזוג פלוס 6. טל. 0546277631
צימר בין הפרחים הציורי בקדומים. מציע גם אטרקציה למשפחות. טל. 0528270878
צימר למשפחות הר גדעון על גבעות איתמר. מתאים לזוג פלוס 10. כולל גן משחקים לילדים. טל. 0552236770

חדשות בנימין