השר אלקין במוזיאון גוש קטיף: “רובו של הציבור למד את לקחי הגירוש”

השר אלקין במוזיאון גוש קטיף: “רובו של הציבור למד את לקחי הגירוש”

השר לענייני ירושלים ושר הקליטה ערך היום סיור מיוחד במוזיאון גוש קטיף בירושלים לרגל שדרוג המוזיאון והרחבתו. השר אלקין התרגש מאד במהלך הסיור במוזיאון גוש קטיף והזכיר שמהיום הראשון שלו בכנסת “עמדתי כראש השדולה של מתיישבי גוש קטיף יחד עם ידידי השר אורי אריאל. העברנו כמיליארד שקל למגורשים, במשרד האוצר זוכרים לי את זה עד היום. וזה רק תיקון מקצת העוול למה שקרה למגורשים מאז מה שקרה”.

באשר להקמת המוזיאון בירושלים והרחבתו אמר השר אלקין כי כל ביקוש קורע את הלב מחדש לראות את שיא פריחת היישובים מול החורבן הנורא של הגירוש.  “חשוב מאד שנמשך המאמץ לשימור המורשת הזאת, זה חוב לעצמנו כעם מה שעושים כאן וחוב לעצמנו כמדינה כדי שחלילה לא נחזור על הטעויות הללו. אני מקווה שעוד נחזור לגוש קטיף. אני שייך למפלגה של שני גדות לירדן, אז בוודאי שגם אנחנו שייכים לעזה שנמצאת בצד הזה של הגדה”.

השר אלקין במוזאון גוש קטיף צילום מאיר אליפור
השר אלקין במוזאון גוש קטיף צילום מאיר אליפור

באשר לביקורו במוזיאון גוש קטיף בירושלים אמר אלקין כי הציבור הישראלי למד את לקחי הגירוש מגוש קטיף, ” הגירוש זה אחד השגיאות הקשות ביותר שמדינת ישראל עשתה. לא היה לזה שום סיבה לא אז ולא היום ואם דבר אחד טוב יצא מזה שידעו שלא עוד לעולם לנסיגות. אני חושב שמדינת ישראל למדה את הלקח מהגירוש. רוב מוחלט של הציבור מבין היום שנסיגות לא מביאות שום דבר מלבד חורבן אנושי ופחות ביטחון והרבה יותר בעיות. ואני מקווה שלא נחזור על השגיאה הזאת ולא ניסוג יותר מחבלי ארצנו”. בקשר לממשלת האחדות המדוברת  אמר אלקין כי בשום אופן לא המחיר ויתור על האידיאולוגיה שלנו.

 

חדשות גוש עציון והר חברון