הר ברכה: הכנסת ספר תורה לזכרו של איתמר בן גל הי”ד

הר ברכה: הכנסת ספר תורה לזכרו של איתמר בן גל הי”ד

השבוע התקיימה הכנסת ספר תורה לזכרו של איתמר בן גל הי”ד. את ספר התורה תרמו קהילת יהודים במוסקבה. אביו של בן גל: “בימים מרים וקשים הייתם לנו קרן אור חזק ובהיר”. 

מאות בני אדם ביניהם רב הישוב הר ברכה הרב אליעזר מלמד, ראש ישיבת הר ברכה,  הצדיק מלנינגרד הרב קוגן,  ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ואחרים הגיעו להכנסת ספר התורה שנתרם לזכר איתמר בן גל הי”ד שנרצח לפני כחודש בפיגוע דקירה בצומת אריאל.

אביו של איתמר בן גל, אביה של מרים בן גל ודגן רוקדים עם ספר התורה. באדיבות מוא”ז שומרון

הכנסת ספר התורה התקיימה בישוב הר ברכה. עין לא נשארה יבשה כאשר בנו של הנרצח ואביו רקדו יחד עם ספר התורה ומאות בני האדם שהגיעו לחזק אותם.

את ספר התורה תרמה קהילת בלשויא ברוניא – מוסקבה בראשותו של הרב קוגן שאמר במקום: “ישנו קשר מיוחד בין הקהילה שלנו לביניכם”.

אביו של איתמר הרב דניאל בן גל אמר בהתרגשות לתורמים ולקהילה: 
“בשם משפחת בן גל ובדש אנחנו רוצים להודות מעומק הלב לרב קוגן ולקהילה הקדושה שלו מרוסיה. הגעתם אלינו כשהיינו בימים המרים של השבעה על בננו האהוב איתמר הי”ד. הופעתם באותם ימים והגעתכם חיזקה אותנו מאוד. הייתם עבורנו קרן אור חזק ובהיר בימים שכל כך היינו זקוקים לחיזוק ולתמיכה. המעשה האצילי הזה שלכם. לתרום ספר תורה לעילוי נשמת בננו ריגשה אותנו מאוד. ועד היום אנו נפעמים מעוצמת ההזדהות שלכם המעידה כאלף עדים על הקשר ועל האחדות שיש בעם ישראל היו ברוכים, ותזכו להמשיך לתרום ולחזק בכל מקום שהוא. בננו היה קורבן ציבור. הידיעה שבננו נפל כהרוג מלכות מחזקת אותנו, ומקלה על הצער הרב שאנו חשים בשל חסרונו. יהיה רצון שיראה ה את הסבל ויחיש את גאולתנו ואת קיבוץ הגלויות. ואת בניית ארצנו שהולכת ונבנית במהלך 150 השנים האחרונות. עם עליות ומורדות. נשמח עם התורה הזו כי רק היא יכולה לשמח אותנו. “כדברי דוד המלך: “תורת ה’ תמימה משיבת נפש פקודי ה’ ישרים משמחי לב”

יוסי דגן ראש מועצת שומרון שיצר את החיבור בין הקהילות בסיוע יחידת קשרי החוץ של המועצה האזורית שומרון אמר:
“לא סתם יש חיבור גדול בין קהילת בלשויא ברוניא לבין ההתיישבות כאן בהר ברכה. כאן יש התיישבות של מסירות נפש והרב קוגן והקהילה כל כולו מסירות נפש של תורה. הרב בן גל לא זוכה לשבת איתנו. אבל רוחו. רוח של תורה רוח של התיישבות נמצאת איתנו כאן”

 

כתבות נוספות במקומונט שומרון:

בשורה לשומרון: הרכבת לאריאל יוצאת לדרך

 

קרוב לבית: נעצרו 11 תושבי הישובים בשומרון החשודים בסחר בסמים באמצעות אפליקציית “טלאגרס”

fdf

חדשות שומרון כתבה ראשית