הסטנדאפיסטים כבשו את אוניברסיטת אריאל

הסטנדאפיסטים כבשו את אוניברסיטת אריאל

כל אחד נהיה כתב, פרשן, עורך, מפיק ובעלים של עיתון – הכוח האמיתי של הרשת.

“בחרתי שלא לקדם את הנושא העדתי כי הייתי חוטפת אש. יש אנשים שרק רוצים להתסיס, אז בחרתי לקחת צעד אחורה. אני בכלל לא מתעסקת בפוסטים שלי בעדה ובפוליטיקה”. כך אמרה אלמז אייל, אושיית פייסבוק באולפן בי”ס לתקשורת באוניברסיטת אריאל בתשובה לשאלה אם יש נושאים מהם נמנעת בכדי לזכות באהדת הקהל. “אני בוחרת להימנע מנושאים שחשובים לי והייתי רוצה לקדם כי אין להם רייטינג והם לא גורפים לייקים. מה שאנשים אוהבים זה צרות בזוגיות, משכורת וכן הלאה”. הפאנל, שהנחתה ד”ר אסנת רוט-כהן, מרצה בבי”ס לתקשורת באוניברסיטת אריאל, עסק בנושא הומור ברשת. בדיון השתתפו גם הסטנדאפיסט מיקי גבע, אושיית הרשת אלון כץ ואושיית הרשת סמיון גרפמן.

פאנל הסטדנאפיסטים. צילום באדיבות בי”ס לתקשורת באוניברסיטת אריאל

בתשובה לשאלה האם יש נושאים שלא נוגעים בהם ענה סימיון: “אין שום נושא שאני לא נוגע בו. אני יכול יום אחד להעלות פוסט על סיפור מהתורה שאהבתי ולמחרת להעלות פוסט על זה שזה ביזיון שאין רכבת בשבת. אני לא כופה את דעתי על אף אחד ואני חושב שאנחנו צריכים להיות חברה פתוחה, כל עוד אנחנו לא פוגעים. אני תמכתי בחייל היורה על אף שהוא עשה טעות כי נעשה לו גיהנום על ידי התקשורת והפוליטיקאים. כולם רכבו עליו כשבסך הכל חייל הוא המוציא לפועל”.

על השאלה מה זה בידור טוב, ענה גבע: “זה ניסוי ותהיה. לא תמיד יודעים מה יעבוד. אבל אני מופיע ומבין מהם הנושאים הבוערים. החכמה היא לקחת את המציאות ולעדן אותה לכדי סיטואציה הומוריסטית על ידי מציאת הנקודות שמחברות את כולם יחד. למשל, ב”נפלת חזק” הסדרה מתעסקת בקניית דירה, מחיר למשתכן, זוגיות ויומיומיות, זה מדבר אל אנשים.

כץ הוסיף: “בפייסבוק מודדים רייטינג לפי לייקים וקשה לדעת מראש מה יתפוס. לפעמים יש דברים שלא חשבתי שאנשים יאהבו ופתאום הם מקבלים 30,000 לייקים. אני גם מצאתי שאנשים מאוד אוהבים צחוקים על תכניות ריאליטי. לאחרונה עשיתי פוסט על כוכב מהאח הגדול שתפס חזק ברשת”. בהמשך לכך הוסיף גבע: “יש גם נושאים טעונים ונפיצים יותר שכאשר כותבים עליהם הרבה יותר קל לגרוף לייקים, כמו ימין-שמאל, ערבים-יהודים וירושלים.”

בתשובה לשאלה מה זה הומור טוב, ענה גבע: “הומור זה דבר שמשתנה והוא תלוי תרבות. הרעיון הוא לקחת אמת ולסמן אותה ולנסח אותה הצורה שתהיה הבחנה ודוגמה. אני בעצם נותן דוגמאות לכל מיני התנהגויות. כדי שזה יהיה מצחיק זה חייב להיות משהו שמדבר לכולם. היום יש מהפכה פרסונאלית שרוצים לדעת מי אתה. מאוד באופנה כל התכניות שסטנדאפיסטים משחקים את עצמם כמו אדיר מילר וצביקה הדר. אתה חייב להיות עצמך כדי שזה יעניין ויתפוס”.

הסטנדאפיסטים עם הסטודנטים מאוניברסיטת אריאל. צילום באדיבות בי”ס לתקשורת באוניברסיטת אריאל

באותו הקשר הוסיף כץ: “זה מהפכה של הרשתות. אם פעם הייתי כתב ב”ידיעות אחרונות”, הטקסט שבסוף התפרסם בכלל לא אני כתבתי, הייתה עריכה מטורפת. היום, יש לי במה ברשת ואני כותב מה שאני רוצה בלי עריכה וזה נכנס לידיעות אחרונות של סופ”ש”.

חדשות שומרון כתבה ראשית