הכלים להטמעת תכנית רווחה מוצלחת בארגון

הכלים להטמעת תכנית רווחה מוצלחת בארגון

מומלץ לכל ארגון להטמיע תכנית רווחה מסודרת ומתוכננת לניהול ובקרה לאורך זמן. ולבסוף, כזו שתשתלם ותטיב לכולם.

רווחה משתלמת

הקמת תכנית רווחה יכולה מאוד לתרום למקום העבודה ולהישגי משאבי האנוש בנושאים ובסיטואציות רבות: בצמצום ימי מחלה של העובדים, בצמצום העזיבה, בשיפור הרווחים כתוצאה מעלייה בתפוקה ועוד. בכדי לפתח תכנית רווחה בקלות ובהצלחה, מומלץ לחבר את כל המנהלים הבכירים “לאותה כוונה”. מדוע?
על-פי המלצת אתר משאבי אנוש ,HR Payroll Systems הוסק כי במדיה והתכנית אינה נתמכת מלמעלה, סביר פחות שהיא תתקבל בשאר מחלקות החברה. לאחר הירתמות המנהלים, יש לקבץ צוות שיבדוק את הדרכים הטובות ביותר לשיפור הרווחה תוך פירוט כיצד תפעל התכנית.

צילום: shutterstock

תתפלאו, אבל תכנית רווחה טובה עשויה לשפר לא רק את בריאותם של העובדים אלא גם את הסיפוק והנאמנות שלהם. עובדים שחשים שלמקום העבודה שלהם באמת אכפת מבריאותם ומרווחתם האישית, נוטים יותר להרגיש מוערכים ומסופקים יותר. אנו כמובן מתייחסים לרוב ואינינו מכלילים אך זכרו כי תכניות רווחה עשויות גם לסייע לעובדים בניהול מתחים, שהוא מהגורמים העיקריים המשפיעים על תפוקתם.

עדיף להימנע ממעידות
הגישה להטמעת תכנית רווחה משמעותית מאוד. במידה והמועסקים מרגישים כי נכפה עליהם דבר מה, יורדת ההסתברות שהם ירצו לקחת חלק. חברות רבות עושות את הטעות והופכות את בדיקות הבריאות לחובה או מענישות מועסקים שאינם משתתפים בהן. סביר יותר שפעולות כאלה יביאו להתנגדות של העובדים ולעזיבה ולא ישפרו את רווחתם.

המלצות להצלחה:

– השתתפות בתכנית רווחה אינה בגדר חובה. כך התכנית נתפסת כהטבה ולא כמחויבות.

-רצוי לתת תמריצים שיובילו להשתתפות בתכנית. התמריצים יכולים להתבטא במתנות, בימי חופש, הנחות על אביזרי אופנה ועוד.

– יש לדעת לתקשר נכון ובבירור את התכנית לעובדים.

– לאחר הערכת הצלחת התכנית, יש להוסיף בה שינויים והתאמות בכדי לשפר ולהתאים אותה לצרכים חדשים משתנים של העובדים הנוכחיים והעובדים החדשים.

צרכנות