הישג דיפלומטי: שגרירים מ-35 מדינות הגיעו לסיור ותמיכה במעלה אדומים

הישג דיפלומטי: שגרירים מ-35 מדינות הגיעו לסיור ותמיכה במעלה אדומים

שגריר ישראל באו”ם דני דנון ביקר במעלה אדומים עם משלחת של שגרירים מארבע יבשות ממדינות באסיה, אירופה , דרום אמריקה ואפריקה.במהלך הסיור ברחבי העיר ובנקודת תצפית על אזור התעשייה מישור אדומים השגרירים גילו עניין רב ושאלו את ראש העיר שאלות רבות בנושא היחסים עם הפלסטינאים ,מים, בנייה, התפתחות ועוד.

השגרירים ביקרו במפעל מיה בפארק אדומים לתעשייה ועסקים שם  פגשו את סמנכ”ל  חברת מיה, טל שגיא, הודי ורטהיימר הבעלים ושוחחו עם העובדים. השגרירים התרשמו עמוקות ממרקם היחסים בין העובדים הישראלים והפלסטינאים במפעל מיה.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט יו”ש

בין 35  השגרירים שהשתתפו בביקור היו שגרירי הונגריה, סאו טומה, מלטה, קמרון, ג’מייקה, איי שלמה, סיירה לאון, בורקינה פאסו, טונגה, בוסניה הרצגובינה, גינאה המשוונית, סרביה, ליבריה, פלאו, אוגנדה, גאנה, נאורו, בלרוס, בולגריה, אלבניה, סנט לושיה, טנזניה, מיקרונזיה, אוקראינה, גוואטמלה, סמואה, קיריבטי, אתיופיה, פפואה ניו גינאה, צ’כיה, מוזמביק, סלובניה, טובלו, דרום סודאן, טימור לסטה, איי מרשל וסורינאם.

השגריר, דני דנון ,אמר כי הם באים להכיר את ישראל יותר מקרוב. המטרה היא להראות להם את ישראל האמיתית, לא מה שהם שומעים באו”ם. זהו ביקור אינטנסיבי מאוד בן 4 ימים בצפון, בדרום, במעלה אדומים ובירושלים. ביקור שיזמתי במקומות חשובים, במקומות קדושים, זה שונה מאוד מה ששומעים בהם לעומת מה שרואים בעיניים. האתגר שלי הוא להפוך את השגרירים לתומכים שיצביעו בעדנו בתמיכה גלויה בהצבעות באו”ם.

דני דנון, בני כשריאל ושגרירי המדינות. צילום באדיבות: עיריית מעלה אדומים

דנון הוסיף כי חשוב מאוד שהשגרירים הזרים יבינו את המשמעויות של התנחלויות , כולי תקווה כי לאור הביקור הם יבינו את המשמעות של החיים האמיתיים כאן באזור הזה.
ראש העיר, מעלה אדומים, בני כשריאל, סייר עם השגרירים ברחבי העיר ונתן להם סקירה מקיפה ומעניינת על ההיסטוריה של העיר מעלה אדומים, הרעיון מאחורי הקמתה, התפתחותה, חשיבותה הלאומית והאסטרטגית, תכניותיה לעתיד, מרקם היחסים בין התושבים לבין הפלסטינאים מסביב, התפתחות אזור התעשייה ועתיד העיר.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט יו”ש

כשריאל אמר לשגרירים כי ביקורם חשוב ומשמעותי מאין כמוהו וכעת הם רואים בעיניהם ומבינים שהעיר מעלה אדומים היא עיר ואם בישראל שאיננה מפריעה ומאיימת על אף אחד באזור. כעת השגרירים רואים מה שאנחנו אומרים תמיד והאינפורמציה שהם מקבלים כעת היא אמיתית ואותנטית.

כשריאל הודה לשגריר, דני דנון, ידיד אישי שלו וידיד העיר על ביקור חשוב זה ועל עמידתו והתייצבותו לימין העיר מעלה אדומים תמיד.

חדשות בנימין כתבה ראשית