היועצת של טראמפ מאמינה בשומרון

היועצת של טראמפ מאמינה בשומרון

בקי נורטון דנלופ בכירה בצוות המעבר של טראמפ התארחה אצל יוסי דגן וסיירה בשומרון יחד עם חברי קונגרס ופרלמנט נוספים. דנלופ:”כשאחזור לארה”ב אומר לחברי בצוות המעבר, תשלחו מישהו לראות מה באמת קורה כאן (בשומרון)”.

משלחת של חברי קונגרס חברי פרלמנט ובכירים נוספים הגיעה אתמול (ג) לסיור בשומרון . זאת כחלק מפעילות יחידת קשרי החוץ שליד המועצה האזורית שומרון שהביאה עד כה עשרות חברי קונגרס ופרלמנט ומובילי דעת קהל לסיורים בשומרון. המשלחת נפגשה עם יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון על המרפסת של המדינה בפדואל, וצפתה איתו לעבר כל מישור החוף. ביקרה במפעלים בברקן שם ראתה את הדו קיום בין הפלסטינים לישראלים וביקרה בתצפית שלושת הימים באיתמר.

בקי נורטון דנלופ ויוסי דגן בסיור בשומרון.צילום מאיר ברכיה

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון הסביר את מהות הפעילות: “במשך שנים נאלצנו לראות דרך המסך את ההצגה מתנהלת בירושלים בבריסל או בוושינגטון. שמענו את מנהיגי העולם דנים בעתידנו בעתיד ילדינו ובשאלה ההזויה אם לאפשר לנו לבנות עוד גן ילדים או עוד בית ספר. וזאת מבלי להכיר את המציאות. בחרנו לקחת אחריות להביא את מובילי דעת הקהל לשומרון ואת השומרון למנהיגי העולם ולהלחם על זכותנו. היום שוב זכינו לראות כיצד המפגש הבלתי אמצעי מביא לא רק לשינוי תודעה אלא גם לשיתופי פעולה ולברית מול גורמים משפיעים בארה”ב ובאירופה”.

בקי נורטון דנלופ בכירה בצוות המעבר של טראמפ שסיירה אתמול בשומרון אמרה: ” כשאחזור לארה”ב אומר לחברי בצוות המעבר, תשלחו מישהו לראות מה באמת קורה כאן (בשומרון). תתמכו באנשים הישראלים ובקהילות הישראליות אל תמנעו מהם את מה שהם צריכים כדי לגדל את ילדיהם”.

חבר הפרלמנט האירופי רוג’ר הלמר תקף את הפרלמנט האירופי המנסה לעצור את הבנייה בהתיישבות ביו”ש ואמר: “אני חושב שאני מבין את עומק רגשותיכם כלפי המולדת שלכם לאורך לא רק מאות אלא אלפי שנים, מאז 3300 לפנה”ס, אבל אי אפשר לנהל פוליטיקה מודרנית רק על בסיס רגש. ומה שאני חושב הוא שזוהי אדמה שהובטחה לא רק ע”י האל אלא גם באופן חוקי ע”י מדינות אירופאיות מדינות מערביות. ואתם לא נטלתם קרקע של אומה אחרת אתם לקחתם מדבר והפכתם אותו למדינה. וזה דבר מדהים ביותר. המפעלים שיש באיזור הזה ומקומות העבודה שהם יוצרים אתם מביאים השקעות ומקומות עבודה והזדמנויות לאיזור הזה ואני חושב שזה מבסס שוב את זכותכם על המקום הזה. אבל ברור שנושא הבטחון והקיום הוא חיוני. אני הסתכלתי היון מהשומרון לתל אביב וראיתי כמה השומרון קרוב לתל אביב. לא יכול להיות שתהיה לך עיר מרכזית וגדולה כמו תל אביב ולא תבנה בפרברים שלה (בשומרון) בתים עבור האנשים שעובדים בעיר הזו. אתה לא יכול ללכת ללונדון ולהגיד אתה לא יכול לבנות בתי ספר וגנים בפרברים. כמובן שאתה צריך מקום לבנות בו. ולבסוף זו שאלה קיומית אם ירשו ל”חבר’ה הרעים” להניח טילים על הרי השומרון – ישראל מחוסלת”.

חבר הפרלמנט האירופי מטעם מפלגת ukip הבריטית ביל אטרידג’ אמר במקום: “אתם יכולים לסמוך על העובדה שלא רק שהוספתם לנו ידע בסיור הזה אלא שיצרתם לעצמכם חברים, באירופה ובבריטניה. התמיכה שלנו בכם והלחימה על כך שלא ינקטו כלפיכם צעדים בלתי הוגנים הפכה היום למטרה עבורנו”.

בין המסיירים היו 2 חברי קונגרס רפובליקנים: דייויד בראט וסקוט טיילור המקורב לטראמפ וכן חברי הפרלמנט האירופי מבריטניה: רוג’ר הלמר וביל אטרידג’.

בקי נורטון דנלופ יוסי דגן וחברי הפרלמנט בסיור בשומרון.צילום מאיר ברכיה
חדשות שומרון כתבה ראשית