היום בירושלים: אירוע השקת 3 ספרים בנושא העיר חברון

היום בירושלים: אירוע השקת 3 ספרים בנושא העיר חברון

היום בערב יתקיים במרכז מורשת בגין בירושלים אירוע מיוחד לרגל השקת 3 ספרים העוסקים בעיר חברון ממבט מחקרי ואישי. באירוע יישא דברים יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין.

תוכן הספרים:

“חברון שוברת שתיקה”/ציפי שליסל- חברון. העיר היהודית שנמצאת במוקד השיח הציבורי, הפוליטי והחברתי בישראל ובעולם, מקבלת לראשונה במה אותנטית לתיאור המציאות הישראלית המתרחשת בשטחה.
הספר “חברון שוברת שתיקה” מביא לעין הקוראים מפגשים אנושיים ואמתיים, מרתקים ולעתים סוריאליסטים המזדמנים בכל יום למהלכים ברחובותיה: מפגשים בין תושבי המקום היהודים לבין תושביה הערבים, בין ארגוני שמאל קיצוני לבין פעילי ימין ומתנחלים, בין חיילים ישראלים לבין עיתונאים ותיירים אירופאים, בין שרים פלסטיניים, מנהיגי חמולות ומשפחות מחבלים לבין צאצאיהם של נרצחי פרעות תרפ”ט והאינתיפאדות מאז קום המדינה.
בכתיבה אישית, מעמיקה וישירה – ציפי שליסל, נכדתה של ניצולת פרעות תרפ”ט ובתו של הרב שלמה רענן הי”ד שנרצח בביתו שבחברון, חושפת את מורכבות החיים בעיר הקדושה, ובפרטים הרבים והמרגשים מצליחה להפתיע גם את הבקיאים בהיסטוריה של חברון.
“חברון שוברת שתיקה” מחדש זווית ראייה תיעודית מרעננת, ישראלית ואמיצה – ומהווה מענה הסברתי וחשוב לכל מי שהעיר חברון מסקרנת אותו וקרובה ללבו.
ציפי שליסל – אם לאחד עשר ילדים וסבתא לנכדים. תושבת חברון ומדריכה במוזיאון לתולדות היישוב בחברון.

היום בערב, השקת 3 הספרים על העיר חברון.

המערה – תגליות ומחקרים במערת המכפלה / נעם ארנון- ספר זה סוקר לראשונה באופן שיטתי את תולדות מחקר מערת המכפלה בחברון, וחושף תגליות חשובות רבות עניין שהתגלו בה בדורנו. התמונה שנחשפת היא רבת עניין וגוונים, מסתורין וחידות, אשר עדיין מצפות להמשך המחקר.
חלקו השני של הספר מביא את סיפוריהם של היהודים שהצליחו להכנס למבנה מערת המכפלה למרות האיסור המוחלט שהוטל על כך ע״י הכובשים המוסלמים־הממלוכים החל מהמאה ה־ 13. השאיפה לבקר ולהתפלל בקברי האבות התגברה על סכנות ואיסורים, והסיפורים פורסים תמונה מרתקת, מפתיעה ובלתי ידועה.

כתובות אבן, עץ ונחושת במערת המכפלה’/ ד”ר גרשון בר כוכבא- מספר את סיפורן של עשרות כתובות המעטירות את מערת המכפלה

 

באירוע יישא דברים גם ראש מרכז מורשת בגין הרצל מקוב, ינחה את הערב ד”ר יורם אלמכיאס, והוא ילווה בליווי מוזיקלי מפי מתי עראמה.

האירוע יתקיים היום, יום שלישי, כ”ו אדר תשע”ח, 13.03.18 במרכז מורשת בגין, רח’ ש.א. נכון 6 ירושלים.

19:30- התכנסות ומפגש עם הסופרים

20:30- תחילת אירוע

כתבות נוספות במקומונט שומרון:

בשורה לשומרון: הרכבת לאריאל יוצאת לדרך

 

קרוב לבית: נעצרו 11 תושבי הישובים בשומרון החשודים בסחר בסמים באמצעות אפליקציית “טלאגרס”

 

חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית