הידרדרות במצב התינוק שיולד אמש לאחר הפיגוע בעפרה. מצב האם ממשיך להיות קשה

הידרדרות במצב התינוק שיולד אמש לאחר הפיגוע בעפרה. מצב האם ממשיך להיות קשה

בעקבות ‏פיגוע הירי הקשה אמש בצומת עפרה, פרופ’ יונתן הלוי, מנהל המרכז הרפואי ‘שערי צדק’ עידן הבוקר בגל”צ כי לאחר הלילה חלה הידרדרות במצבו של התינוק שנולד בניתוח קיסרי במהלך הלילה. הוא נמצא בפגייה כשהוא מונשם. מצבה של האישה ממשיך להיות קשה. בן זוגה של האם מאושפז בביה”ח הדסה עין כרם במצב קל עד בינוני.

בעקבות פיגוע הירי אמש בצומת עופרה, מבצעים לוחמי צה״ל, מג״ב וכוחות הביטחון סריקות בכפרים באזור החטיבה המרחבית שומרון ובנימין כחלק מהחיפושים אחר המחבלים. במקביל נמשכים המאמצים המודיעיניים.
מדובר צה”ל נמסר כי “צה”ל ימשיך לפעול לתפיסת המחבלים ולביטחון התושבים.”

יו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין: ״‫הבוקר נתפלל כולנו לרפואתו של תינוק בן כמה שעות בלבד ולרפואת אמו שנורו אמש בפיגוע רצחני בעפרה. האכזריות בלתי נתפסת.‬ אני מחזק את כוחות הביטחון וסומך עליהם שישמו ידם במהרה על המחבלים המתועבים.‬״

זירת הפיגוע בצומת עפרה, דקות ספורות לאחר הירי. צילום: עטרה גרמן – סרוגים.
צילום: עטרה גרמן – סרוגים.

התייחסות נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין לפיגוע הירי אמש בעופרה: “מתפללים בדאגה לרפואת פצועי הפיגוע הנפשע וביניהם אם צעירה שהביאה חיים לעולם מתוך התופת. אני מייחל לרפואתם המהירה ומחזק את ידיי כוחות הביטחון כולם הדולקים אחר המחבלים ללא הרף.”

ישראל גנץ ראש מועצת מטה בנימין: “מדובר באירוע קשה מאוד שלצערינו מחזיר אותנו כמה חודשים לאחור. הכביש נפתח לתנועה ואנו מותירים את העבודה לצבא וכוחות הביטחון. אנו נמצאים בימי החנוכה המסמלים גבורה ונחישות
אני מצפה מראש הממשלה, שהוא גם שר הביטחון, להורות לצה”ל לבצע טיפול שורש בתשתיות הטרור שבכפרים הערבים ולבער את תאי המחבלים שם.
תשובת ממשלת ישראל לפיגוע המתועב חייבת להיות החלטה עכשיו על הסדרה מלאה של היישוב עפרה ואישור מיידי של אלפי יחידות דיור בבנימין כדי להעמיק את השורשים שלנו כאן.
מועצת בנימין תעמוד לצד משפחות הפצועים ותעניק להם כל סיוע שיידרש עד להחלמתם המלאה והמהירה בעזרת השם.”

ח”כ בצלאל סמוטריץ’: “‏עוד יום, עוד פיגוע. אדוני ראש הממשלה, עד היום היה לך את מי להאשים באוזלת היד הביטחונית. זהו, נגמרו התירוצים. כנס לחדר עם שר הביטחון ותביא ביטחון. תפקיד שלך, אחריות שלך. חיי אזרחי ישראל אינם משחק. איחולי רפואה שלמה לפצועים.”

חדשות בנימין כתבה ראשית