החלמה מסרטן יכולה להיראות אחרת: חברת שחר מציעה נופש החלמה מסובסד

החלמה מסרטן יכולה להיראות אחרת: חברת שחר מציעה נופש החלמה מסובסד

החלמה ממחלת הסרטן יכולה להיראות שונה. שחר המקום לתמיכה והעצמה למחלימים אונקולוגיים פיתחו פורמט מיוחד אשר מאפשר למחלימים להגיע לאתר נופש למשך שבוע וליהנות ממגוון של סדנאות ופעילויות מעשירות, לגוף לנפש ולסביבה, וכל זה בסבסוד לחברי קופות החולים.

תכנית שחר היא תכנית מיוחדת לכל מי שעבר משבר רפואי קשה ולסביבתו, לעבור חוויה של 6 ימים על מנת לחזק את החוסן הנפשי ולקבל ארגז כלים של התמודדות נכונה.

בתיה, אשר מתמודדת עם מחלת הסרטן מספרת: “בשנה החולפת חיי סטו ממסלולם בשל  התמודדותי עם מחלת הסרטן…. במהלך החיפושים שלי והמחשבות למה קורה לי ב”יום שאחרי…מצאתי את תוכנית השחר – הגעתי לשבוע של גוף ונפש,ויצאתי מחוזקת. ובחודשים האחרונים אני מתנדבת ומגיעה לספר את הסיפור שלי ממשבר לצמיחה”.

בתוכנית השחר של מירב מוזמנים /ות מחלימים/ות לשבוע הבראה במלון יערים במעלה החמישה.

החלמה מסרטן בשבוע העשרה. תמונה: באדיבות אתר pixabay.

במהלך השבוע נחשפים המשתתפים למבט להחלמה והתחזקות וסדנאות בנושאים מגוונים: גוף ונפש, תזונה נכונה, פעילות גופנית, סיור בירושלים, מגמות ברפואה.

את התכנית עברו עד כה מעל 1,500 מחלימות ומחלימים המעידים שהתכנית הייתה עבורם משמעותית ביותר לחזור ל”מסלול החיים”!

השבוע מסובסד ע”י קופת חולים כללית מושלם, מאוחדת שיא. חברת שחר משתדלים לאפשר לחברי מכבי (שהקופה אינה מסבסדת את השתתפותם), תעריף מיוחד במסגרת האפשרויות העומדות לצידם.

שחר המקום לתמיכה והעצמה למחלימים אונקולוגיים, פועלת על בסיס של חזון המבקש לאפשר לכל מי שעבר משבר רפואי קשה, ולסביבתו)מלווים /תומכים/צוותים רפואיים וכד’) לחזק את החוסן הנפשי, לקבל “ארגז כלים” ייעודי עבורו כדי לאפשר מעבר ממשבר לחיים מאוזנים ובריאים. בשחר מציעים תכניות ייחודיות, מקיפות, חדשניות, הוליסטיות ופורצות דרך לחולי סרטן אשר סיימו את הטיפולים האינטנסיביים וזקוקים לתמיכה, העצמה אישית והכוונה להמשך חיים בריאים ומאוזנים.

בפיתוח התכניות, לקחו חלק מיטב המומחים מתחומי האונקולוגיה, פסיכואונקולוגיה, תזונה, פעילות גופנית, אימון בריאות, כישורי חיים ורפואה משלימה, בהן רוכזו מרבית מרכיבי החוסן והעצמה למסגרת כוללת אחת המעניקה למחלימים כלים מגוונים להתמודדות פיזית לאחר המחלה- כגון הקניית הרגלי תזונה נכונה ופעילות גופנית סדירה וכן יישום מיומנויות מנטליות ורגשיות כמו: סדנאות תמיכה והעצמה, הרגעה והרפיה, פסיכודרמה, מדיטציה, דמיון מודרך, תיאטרון אימפרוביזציה, האזנה למוזיקה ויוגה צחוק, המנחים
והמרצים הפועלים במסגרת תכנית “שחר” עובדים יחד עם המחלימים על שיקום רגשי לאחר הסרטן, כדי לחזור לתפקוד ללא הפחד המתמיד שהמחלה תתגלה שוב.

התכנית יוצאת לדרך במחזורי פעילות אחת לחודש, במשך 6 ימים רצופים,
בתנאי פנסיון מלא, ומשלבת חווית נופש מהנה ומרגיעה.

צרכנות