דעה:שיטת השקשוקה של הארגונים הגדולים

דעה:שיטת השקשוקה של הארגונים הגדולים

מהקמפיין של חברת החשמל דרך קק”ל ועד קמפיין התדמית של הכנסת.איך מנסים הארגונים הגדולים להסתיר את החוליים באמצעות תקציבי פרסום ענקיים?

אור השמש מחטא?
גבול הסבלנות והסובלנות שלי נחצה כשנולד להם ילד. מילא ששני הפרזיטים חיים על חשבוני אבל כשמישהו אחר מחליט להביא ילד לעולם כשהוא יודע מראש שאני אאמן אותו מהמסים הכבדים אותם אני משלם למדינה זה כבר היה מוגזם, בוודאי כאשר מדובר בנישואים של שני גברים וקל וחומר כאשר מדובר בבובים.גם השם שנבחר לרך הנולד, “שטקר” הרגיש לי כאילו תקעו לי את האצבע בשקע של חברת החשמל.

האם לא הספיקו להם המיליארדים שבזבזו שקע ותקע שהם היו חייבים להביא לאוויר העולם את שטקר? מסתבר שכן.אליבא דאנשי השיווק עם המשכורות מעוררות הקנאה של חברת החשמל הדרך השיווקית הטובה ביותר להסתיר הינה לחשוף. לא חס וחלילה לחשוף את תלושי המשכורת של מנהלי החברה או את הסיבות שבגללן מקבלים אלפי אנשים חשמל חינם אלא לחשוף את הבובות החמודות שישכיחו מכולנו את העובדה שקם בישראל גוף ציבורי מונופוליסטי שמשלם משכורות מנופחות, מנתק חשמל באופן יזום בעיצומן של סערות ובעצם מחזיק את כולנו בגנרטור ומחליט לשפר את תדמיתו באמצעות בזבוז נוסף של כספי ציבור.

שקע תקע ושטקר בפרסומת של חברת החשמל.צילום מסך.
שקע תקע ושטקר בפרסומת של חברת החשמל.צילום מסך.

דלק וקק”ל כמשל
ומה קרה מאז אותו קמפיין ראוותני של חשמל שהחל ב2013? מאז החרו והחזיקו אחריהם שאר הגופים המונופוליסטים בישראל.להלן עוד מספר דוגמאות מקוממות מהשנה האחרונה. כאשר מתפרסמים תחקירים ודו”ח מבקר חריף כנגד הפזרנות של קק”ל המחזיקה כמה מיליארדים שלנו בחשבון העובר ושב  יוצאת החברה בקמפיין הרמוני וירוק מלא בצילומים של ילדים ושבילי אופניים לשמירה על העולם והיערות. וכאשר העיתונאים עוסקים ב”תספורות” של יצחק תשובה חברת דלק שבבעלותו שוכרת משרד פרסום חדש ויוצאת בקמפיין בכיכובו של הזמר סאבלימינל לתדלוק וקניות בחנויות הנוחות שלהם. הקמפיינים הגרנדיוזיים של אותם ארגונים זוללי כספים מיועדים במטרה אחת בלבד.כדי שתתחילו לדבר על שקע תקע ותשכחו מהניתוקים היזומים כדי שתקשיבו לסאבלימינל ותשכחו מכספי הפנסיות שלכם ועל מנת שהילדים החמודים מיערות קק”ל ישכיחו את הקומבינות.

כנסת ברשת
השבוע נודע כי גם בכנסת ישראל החליטה להצטרף לשורה הארוכה של מוסדות וחברות ציבוריות בישראל שהעלו קמפיינים שמוטב היה שלא היו מגיחים לאוויר העולם.ולא להישאר מאחורי הפגנות ה”אצבע בעין” של מיטב החברות.הכנסת תצא בקרוב לקמפיין תדמית שיכלול תשדירים בכל ערוצי הטלויזיה בעלות של כשני מיליון שקלים.בכך מצטרף סוף סוף גם הפרלמנט הישראלי להרחבת העצבים של משלמי המיסים ולמתן שירותי דב ללקוחותיו תוך שהוא מתקשה להפנים כי הדרך לשיפור תדמית לא עוברת בתקיעת אצבע בעין של הציבור בטח לא בעידן בו כל הסכומים האדירים של עלויות הקמפיינים מפורסמים קבל עם ואתר.אגב במקרה של התדמית של הכנסת ספק אם גם קמפיין של ארבעה מיליון יצליח להתגבר על כל הסחי וסיפורי אורן חזן וטוב היו עושים שם אם היו נערכים מראש ומנצלים את ימי החנוכה לבקש ניסים.אנשי השיווק של הכנסת כנראה מאמיניפ שאם תראו את הכנסת ממבט מבחוץ אולי תשכחו מה עושים חלק מהחכי”ם בפנים.מומלץ למנהלי המקום בו מתקבלות ההחלטות לבצע חשיבה מחדש.

 

דעות