דגן לשקד בסיור בשומרון: “זו הקפאה דה פקטו”

דגן לשקד בסיור בשומרון: “זו הקפאה דה פקטו”

שרת המשפטים איילת שקד סיירה בשומרון יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן. השניים סיירו בין השאר בתפוח מערב, בנופי נחמיה ובבית משפט לעניינים מקומיים באריאל, שם הצטרף אליהם גם ראש העיר אלי שבירו.

השרה שקד התייחסה בסיור לפיגוע הבוקר בהר אדר ואמרה: “ביום הקשה הזה אחרי הפיגוע בהר אדר שבו נרצחו שלושה בחורים, הגעתי כאן לשומרון עם ראש המועצה יוסי דגן לראות איך אפשר לחזק את ההתיישבות ולפתור חלק מהבעיות בהתיישבות”, אמרה שקד. “זה הזמן גם להשקיע בכבישים העוקפים. אנחנו עובדים על הנושא זמן רב. כרגע יש לממשלה את המשאבים הדרושים. זה הזמן להשקיע אותו בהתיישבות. אני אומרת לדורשי רעתנו: אתם מבקשים לעקור נטוע, ואנחנו נעמיק שורש בארצנו.

איילת שקד בשומרון עם יוסי דגן. צילום רועי חדי

במסגרת הסיור הציג ראש מועצת שומרון בפני השרה את הקשיים הבלתי נתפסים המוערמים על ההתיישבות בכדי לעצור בנייה. דגן לשקד: “זו הקפאה דה פקטו. כל שלב הזוי נוסף אותו מוסיפים לבירוקרטיה האינסופית של אישורי בנייה ביוש הוא אבן נוספת בכיפת ההקפאה על ההתיישבות. אנחנו קוראים לשרה לסייע מול היועצים המשפטיים מול המנגנונים שכל תכליתם עצירת ההתיישבות ומבקשים סיוע בעצירת ההקפאה הזו” דגן התייחס לפיגוע הבוקר בהר אדר והוסיף: “התשובה האמיתית לפיגוע הנורא הזה הוא בנייה. ובתוך כך בראש ובראשונה בניית הכבישים העוקפים ביו”ש שיתנו בטיחות ובטחון לתושבי האיזור”.
דגן הוסיף: “אנחנו מצפים שהנושא הבסיסי הזה של תשתיות יהיה בראש סדר העדיפויות של הממשלה” דגן הודה לשקד על הביקור וציין: שרת המשפטים היא ידידה אמיתית של ההתיישבות ואנחנו מודים לה על כל העשייה שלה למען ההתיישבות ומדינת ישראל”.

חדשות שומרון כתבה ראשית