גוש עציון: נהגי האוטובוס יוקפצו ויסייעו בחירום

גוש עציון: נהגי האוטובוס יוקפצו ויסייעו בחירום

נהגי החברה לפיתוח גוש עציון, מתוקף תפקידם, מסתובבים בכבישים כל היום. כעת, לאחר הכשרתם של 23 מנהגי החברה כנאמני חיים של מד”א, יוכלו לסייע למקרי חירום כגון תאונות דרכים, אירועים ביטחוניים, ועוד.

לאחרונה התקיים טקס סיום קורס “נאמני חיים” של מד”א, בו הוכשרו 23 נהגי אוטובוס מהחברה לפיתוח גוש עציון כנאמני חיים של מד”א. החברה לפיתוח גוש עציון הינה חברת התחבורה הראשונה בישראל שמצרפת את עובדיה לפרויקט. מדובר בתקדים חשוב מאוד שכן נהגים אלה מובילים נוסעים רבים מדי יום ושעה, מסתובבים בכבישים כל היום, ועדים למגוון רחב של אירועי חירום החל מתאונות דרכים ועד פיגועים. לאחר שקיבלו ידע עיוני וציוד רפואי להצלת חיים ע”י מגן דוד אדום, יוכלו אותם נהגים גם לסייע לנפגעים באירועים שונים ומגוונים. בהמשך השנה יעברו עובדים נוספים בחברה את הקורס.

נהגי החברה לפיתוח גוש עציון בסיום הקורס “נאמני חיים”. תמונה: דוברות מד”א

הרעיון העומד בבסיס פרויקט “נאמני חיים” הוא שכל אזרח שעבר בשלב כלשהו הכשרה בסיסית של כ-20 שעות בעזרה ראשונה, מסוגל לבצע פעולות החייאה בסיסיות בחולה שלקה בדם לב – ובכך להגביר את הסיכויים להציל את חייו. מערכת איתור מיוחדת של מד”א הפועלת באמצעות אפליקציה מאתרת את כל נאמני החיים שנמצאים במרחק של דקות בודדות מהמקום בו דווח למוקד מד”א על חולה שנזקק להחייאה ומזניקה אותם במקביל להזנקת צוותי מגן דוד אדום ולהדרכה טלפונית הניתנת על ידי החובשים והפארמדיקים במוקדי מד”א.

איציק אסרף, ראש זרוע תגובה מיידית במרחב ירושלים של מד”א: “מדובר בקורס ראשון מסוגו במרחב ירושלים אשר נועד להכשיר נהגי הסעות שמסתובבים בכבישי יהודה ושומרון במשך כל שעות היממה. בקורס למדו החניכים לטפל במגוון רחב של מצבי חירום רפואיים. כלל מסיימי הקורס צויידו באפודי זיהוי וציוד רפואי מתקדם. אני רוצה להודות למנכ”ל החברה לפיתוח גוש עציון, יפתח נאור, על שיתוף הפעולה, התמיכה והעידוד.”

מנכ”ל החברה לפיתוח גוש עציון, מר יפתח נאור אמר בטקס: “זה לא טריוויאלי שלקחתם חלק בקורס הזה, כי בסך הכל יש לכם עבודה כנהגים, ואני מעריך מאוד שהתנדבתם לקורס. אנחנו חברת התחבורה הראשונה בארץ שהשתתפה בקורס מהסוג הזה ואני גאה בכם ובחברה שהייתה מסוגלת להוציא כל כך הרבה אנשים מתוכה למען הכשרה שהיא בעצם תרומה לקהילה ולסביבה בה אנו חיים.”

מנכ”ל מד”א, אלי בין: “מגן דוד אדום שם למטרה לתת לכמה שיותר אזרחים כלים להצלת חיים. פרויקט נאמני החיים של מד”א נועד לקצר את זמני התגובה להגעה לחולים ולפצועים ולהעלות את סיכויי ההישרדות של אלה הנמצאים במצבי חירום רפואיים. ע”י אפליקציה מיוחדת שפותחה על ידי מד”א, ניתן להפעיל את נאמני החיים ולהתריע על אירועי חירום בקרבתם, כך יוכלו להגיע אל הזירה ולהגיש סיוע רפואי מקצועי עד הגעתו של צוות מד”א אל המקום. אני מודה לנהגי החברה לפיתוח גוש עציון על התגייסותם למטרה חשובה זו.”

חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית