בשורה להתיישבות: עשרות מיליונים לביטחון ביו”ש אושרו רגע לפני פיזור הכנסת

בשורה להתיישבות: עשרות מיליונים לביטחון ביו”ש אושרו רגע לפני פיזור הכנסת

אחרי עיכובים אין ספור, העברה תקציבית אחרונה לחיזוק הביטחון וההתיישבות ביהודה ושומרון בסך עשרות מיליוני ש”ח עברה לפני מספר דקות בוועדת כספים של הכנסת

אחד מצעדיו הראשונים של ראש הממשלה נתניהו לאחר ההכרזה על הליכה לבחירות היה מפגש עדכון ויח”צ עם ראשי רשויות ביהודה ושומרון. נתניהו מבקש למשוך אליו את הקולות של המתיישבים על חשבון הבית היהודי והאיחוד הלאומי ובכך להגדיל את כוחה של מפלגת הליכוד, וכך יצא שהמפגש עצמו היה השקה של קמפיין הבחירות של נתניהו.

ועדת הכספים (ארכיון). צילום: באדיבות דובר ועדת הכספים

מנגד, בזירה הפרלמנטרית מתנהלת סאגה ארוכה של העברות תקציביות לתקצוב הרשויות ביהודה ושומרון. עשרות מיליוני שקלים לתקציבי ביטחון ועוד שנתקעו פעם אחר פעם בסחבת הבירוקרטית ובעיכובים של יו”ר הוועדה ח”כ גפני. מי שהוביל את המאבק בועדת כספים היה ח”כ בצלאל סמוטריץ’ בדחיפתם של ראש מועצת בנימין ישראל גנץ יחד עם ישראל מלאכי וראש מועצת שומרון יוסי דגן. המאבק כלל עצירת הצבעות ועיכוב תקציבים נוספים והביא לשחרור הכספים בשעות האחרונות בישיבת וועדת כספים שכונסה במיוחד לשם כך.

בתקופה הרגישה של הטרור שהרים ראשו ביהודה ושומרון, לתקציבים אלו יש משמעויות הרות גורל של הצלת חיים, ביטחון ופיתוח עבור תושבי יו”ש.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’: “זכות גדולה לסיים את הקדנציה בסיוע חשוב להתיישבות. אמשיך בעז”ה לעשות כל שביכולתי לשרת את ההתיישבות ואת אזרחי ישראל כולם.”

חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית