בקעת הירדן: בדרך למרד תשלומים לחברת החשמל

בקעת הירדן: בדרך למרד תשלומים לחברת החשמל

בעקבות תקלות בלתי פוסקות בהספקת חשמל לבקעת הירדן פנה ראש המועצה לשר האנרגיה וליו”ר חברת החשמל בדרישה לטפל בנושא בטרם תוגש תביעה ייצוגית בשם כלל תושבי בקעת הירדן. “אנחנו משלמים באופן קבוע לחברת החשמל אך לא מקבלים תמורה – נזק אדיר נגרם לחלקאות”

ראש מועצת בקעת הירדן, דוד אלחייני פנה ליו”ר חברת החשמל ולשר האנרגיה על רקע תקלות בלתי פוסקות בהספקת החשמל. “זה שנים רבות שאנו פונים שוב ושוב לחברת החשמל בשל קשיים בהספקת החשמל לבקעת הירדן ולצערי כל פניותיי נותרו ללא מענה. מדובר באי סדירות במתח החשמל שמגיע וזאת אם בכלל מגיע החשמל. באופן מקומם, לפניות תושבים לחברת החשמל עונים הנציגים כי הם ממליצים לנתק מכשירי חשמל מהשקע לטובת הסדרת המתח לבתים”, כתב דוד.

תקלות בלתי פוסקות במערכת החשמל. צילום: pixabay

“הלילה, שוב ולאכזבתנו הצפויה, הפסקת חשמל נוספת שבצידה נזק עצום לתושבים ולאיכות חייהם. לצד זאת מדובר גם בנזק עצום לחקלאות שכן מערכות ההשקיה אינן פועלות וכל התוצרת החקלאית הנשמרת במקררים מרקיבה. אין כמעט יום שבו אין לתושבי בקעת הירדן בעיות בחשמל. אנו משלמים באופן קבוע לחברת החשמל אך ללא תמורה מנגד. הריני להודיע אפוא כי תושבי שוקלים בימים אלה להגיש תביעה ייצוגית כנגד חברת החשמל ובמקביל לחדול מהעברת תשלום דו חודשי בעבור שירותי החברה הלוקים בחסר, בלשון המעטה”, הוסיף.

גיל קופר, חקלאי וקב”ט המושב ארגמן: “אין כמעט יום שבו אין לתושבי בקעת הירדן בעיות חשמל – אם זה הפסקות חשמל או איכות משתנה של זרם החשמל. הנזקים הם אדירים – אלו לא רק החיים בפרטיים שנפגעים, אלא בעיקר מקררים של תוצרת חקלאית, מערכות השקיה וחימום. כבר עדיף לחתום עם רשות החשמל הפלסטינית – שם לפחות לא משלמים. כשפונים לחברת החשמל התשובות נעות בין תירוצים והבטחות חסרות בסיס, ובין הצעות לפתרון כמו ‘לנתק בלילה את מכשירי החשמל מהקיר’, כדי שלא ייפגעו מקפיצות המתח. אני יכול לנתק מקרר של תוצרת חקלאית? אם לא יהיה שינוי אמיתי נוביל מרד צרכנים כנגד חברת החשמל, עד שיפנימו שבקעת הירדן ותושבי הפריפריה שווים כמו כל חלק אחר ממדינת ישראל”

חדשות אריאל כתבה ראשית