בעקבות הפיגוע בצומת עפרה: עשרות שרים וחברי כנסת קוראים להסדרת עפרה באופן מיידי

בעקבות הפיגוע בצומת עפרה: עשרות שרים וחברי כנסת קוראים להסדרת עפרה באופן מיידי

שרי ממשלת ישראל, יו”ר הקואליציה, וחברי כנסת רבים מהקואליציה ומהאופוזיציה יוצאים היום בקריאה חד משמעית להסדרת הישוב עפרה, זאת בהתאם לחוות הדעת המשפטית של משרד הביטחון.

שרים וח”כים מהליכוד, הבית היהודי, ש”ס, יהדות התורה, כולנו, וישראל ביתנו, יוצאים בקריאה חד משמעית להסדרה מידית של הישוב עפרה , זאת בעקבות הפיגוע המתועב שהתחרש בתחילת השבוע בצומת עפרה בו נרצח התינוק עמיעד ישראל הי״ד.

חברי מזכירות הישוב עפרה הצליחו להחתים על הדרישה בשלב הראשון עשרות שרים וחברי כנסת והם מתכוונים להחתים עשרות נוספים ביממה הקרובה.

בקריאה, השרים וחברי הכנסת מציינים כי “הסדרת עפרה, ראשון היישובים בשומרון, שנבנה על ידי ממשלות ישראל משמאל ומימין, אחרי 43 שנות קיומו, היא צעד מתבקש מחובת המדינה כלפי אזרחיה, בכדי לאפשר להם חיים נורמליים ושווי-זכויות.
והיום – בעקבות הפיגוע – היא גם צעד מתבקש כנגד הטרור הפלסטיני”.

זירת הפיגוע בצומת עפרה, דקות ספורות לאחר הירי. צילום: עטרה גרמן – סרוגים.

חותמי המכתב מוסיפים כי הסדרת עפרה היא “צעד שיבטיח שהטרור לא יחליש את אחיזתנו בארץ אלא יחזק אותה. צעד שיחזק את ההרתעה ויבהיר למחבלים ולשולחיהם שככל שהם יתמקדו יותר ברצח, במוות ובהרס, כך נתמקד אנחנו – בחיים, בבניין ובהתיישבות”.

לקריאה שותפים, בין היתר, שרי הליכוד אלקין, אקוניס, הנגבי, ולוין, יו״ר הקואליציה ח״כ דודי אמסלם וקודמו ח״כ דוד ביתן, שרי הבית היהודי אורי אריאל, נפתלי בנט, ואיילת שקד, וכן ח”כים מכל סיעות הקואליציה: כל חברי הכנסת של הבית היהודי, רוב ח”כי הליכוד, וכן ח”כים מסיעת כולנו (סגן השר מיירל אורן, והח”כים פולקמן, בן-ארי) ש”ס ( הח”כים מרגי, בן צור, מלכיאלי, סיידה, ואזולאי), יהדות התורה (הח”כים אייכלר, ואשר) וישראל ביתנו (פורר). כאמור, ההחתמה נמשכת.

בתוך כך, הותר לפרסום כי הלילה, בתום פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת של שירות הביטחון הכללי, בפעילות הימ”מ (היחידה ללוחמה בטרור), יחידת העילית של משמר הגבול/משטרת ישראל בשיתוף כוחות צה”ל, נהרג במהלך ניסיון מעצרו המפגע אשרף נעאלוה אשר ביצע את פיגוע הירי באיזור התעשיה ברקן (7/10/18) בו נרצחו קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג’בי ז”ל ואזרחית ישראלית נפצעה באורח בינוני. המפגע היה חמוש בעת הגעת הכוחות למקום בו הסתתר.

איתורו של המפגע הלילה, אשר בוצע ע”י כוחות שב״כ, ימ״מ וצה״ל, הוא שיאו של מאמץ מתמשך מאז הפיגוע במהלכו, הוביל שב”כ מבצע מודיעיני רחב היקף, שכלל הפעלת יכולות מודיעיניות, מבצעיות וטכנולוגיות שונות, במסגרתן נעצרו ונחקרו על ידי שב”כ מספר חשודים אשר סייעו או היו מודעים לפעילותו של המפגע. כלל העצורים הועברו לחקירת שב”כ, חלקם כבר הועמדו לדין.

מחקירות העצורים עלה כי בכוונת המפגע אשרף נעאלווה, היה לבצע פיגוע נוסף, אשר למעשה נמנע עם סיכולו של המפגע הלילה.

מדוברות המשטרה ומג”ב נמסר כי “כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בנחישות למיצוי הדין עם מבצעי פיגועים או אלו אשר סייעו להם ולשמירה על ביטחון אזרחי מדינת ישראל.”

חדשות בנימין כתבה ראשית