בן דהן בביקור עוז וגאו”ן: אפעל לחיזוק גוש עציון

בן דהן בביקור עוז וגאו”ן: אפעל לחיזוק גוש עציון

סגן שר הביטחון  נחשף לפעילות הערכית חינוכית, לצרכי הביטחון של השמורה ולחשש מנטישת מחנה ‘שדמה’ שבמזרח גוש עציון בביקורו בשמורת ‘עוז וגאו”ן’ שבגוש עציון. 

אורח בשמורת עוז וגאו”ן שבלב גוש עציון. סגן שר הביטחון, חבר הכנסת הרב אלי בן דהן, הגיע לביקור בשמורה יחד עם ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן.

במהלך הביקור נטע סגן השר עץ זית כסמל לעידוד תנופת ההתיישבות והריבונות בגוש עציון ובכלל יהודה ושומרון.

צילום: גרשון אלינסון. באדיבות נשים בירוק

סגן השר נחשף בביקור למיזם החינוכי החדש שהושק במלאת שלוש שנים להיאחזות היהודית במקום, כמפעל משותף על ידי הקרן הקיימת לישראל, ההסתדרות הציונית, מועצת גוש עציון, המועצה הציונית בישראל ותנועת ‘נשים בירוק. מיזם זה, ‘שדרת הציונות’, מכנס אל השמורה בני נוער מכל רחבי הארץ ואף מחו”ל לפעילות חינוכית, ערכית, ציונית וחקלאית המתמקדת בחיזוקה של השמורה והכשרתה. לאורכה של ‘שדרת הציונות’ שבלב השמורה מופיעות ציטטות מגדולי ומובילי הציונות מראשית דרכה ב-120 האחרונות.

חבר הכנסת הרב בן דהן הביע התפעלות מהמיזם שנפתח באחרונה במלאת 3 שנים לרצח הנערים שעל שמם קרויה השמורה ובהשתתפות בני משפחותיהם. בן דהן ציין כי בכוונתו לפעול כדי להביא למקום גם חיילים לסדרות חינוך ערכיות.

במהלך ישיבה שקיימו ראשי תנועת ‘נשים בירוק’, יהודית קצובר ונדיה מטר, עם סגן השר בשמורה שטחו השתיים בפניו בקשה לתמיכת משרד הביטחון במרכיבי ביטחון הכרחיים לביצורה וחיזוקה של השמורה הניצבת במרחק לא רב מכפרים ערבים עויינים. בין השאר דובר על הצורך במצלמות אבטחה, תאורה היקפית, ציוד כיבוי אש, הכשרת צירי נגישות ועוד.

עוד העלו קצובר ומטר בפני סגן השר את החשש העולה ממידע מצטבר ולפיו בכוונת ממשלת ישראל למסור לידי הרשות הפלשתינית את שטחי מחנה שדמה, אתר הממוקם בין ירושלים למזרח גוש עציון. בעבר עלה בידי פעילי ‘נשים בירוק’ למנוע ברגע האחרון את מסירתו של השטח לידיים פלשתיניות והמקום חזר להיות בשימוש הצבא והבטיח רציפות טריטוריאלית יהודית וביטחון לנוסעים בכבישי האזור. קצובר ומטר הציגו בפני סגן השר את המידע שהגיע לידיהן אודות כוונה למסור את השטח כחלק מתכנית המקלות והגזרים של שר הביטחון, אביגדור ליברמן.

ב’נשים בירוק’ מציינים כי השר ליברמן היה בעבר מבאי שדמה והשתתף בפעילויות תרבות שהתקיימו במקום על ידי התנועה ופעיליה. כמו כן מעירים ומציינים ב’נשים בירוק’ כי בהיותו תושב מזרח גוש עציון נהנה גם השר עצמו מהביטחון שמעניקה האחיזה היהודית ההכרחית במקום.

בשיחתו עם קצובר ומטר הבטיח סגן שר הביטחון להעלות את הסוגיות המדוברות ולסייע בקידומן. כמו כן הביע תקווה ואמונה בצעד הבא הנדרש להיאחזות בארץ ישראל – “ריבונות על כל יהודה ושומרון”.

 

 

חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית