בית אל חוגגת 40

בית אל חוגגת 40

היישוב בית אל חגג את ‘שבת בית אל’, בסימן 40 שנה ליישוב ו-50 לשחרור יהודה ושומרון וירושלים במלחמת ששת הימים.

בשבת התארח ביישוב הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו שליט”א, וכן להקת סולן,  הרב אליהו אוזן והחזן שמעון אילוז בשירה אנדלוסית.

סעודה שלישית מרכזית נערכה בהשתתפות ראש המועצה, חברי המליאה, תושבים ואורחים.

היישוב בית אל נוסד לפני כארבעים שנה, על ידי 17 משפחות, וכיום הוא מונה כ1,200 משפחות עם למעלה מ-6,000 תושבים, בהם כאלף ילדים לפני גיל בית ספר.

יום הולדת 40. צילום: באדיבות pixabay

ראש המועצה שי אלון, אומר כי פוטנציאל הגידול הוא רב, הן בשל הגידול הטבעי ודור הבנים המבקשים להתגורר במקום, והן בשל ביקוש של משפחות מבחוץ המתעניינות ומבקשות לבוא לגור בבית אל. אולם לצערו, כבר עשר שנים שאין בניה בבית אל, ועל אף הבטחה מפורשת מראש הממשלה, בזמן פינוי שכונת האולפנה לפני כחמש שנים, לבניית 300 דירות ביישוב, הבטחה שמוחזרה גם עם הרס בתי דריינוף לפני קרוב לשנתיים, טרם ניתן האישור הסופי-לשיווק, שמאפשר התחלת בניה בפועל. הדבר גורם לעצירת גידול היישוב, ולעזיבת זוגות חדשים של בני היישוב שהיו שמחים למצוא בבית אל את מקום מגוריהם.

אנו תקווה הוסיף אלון, כי בשנה זו יינתן האישור, ובית אל תוכל לפרוץ קדימה, ולתת מענה למבקשים להצטרף אליה.

מלבד זאת זוכה היישוב בית אל להתעניינות בינלאומית, הן מצד התקשורת והן מצד תיירים.

יעל בן ישר-דוברת רכזת התיירות בביל אל מספרת כי, בפן התקשורתי נמצאת בית אל בחצי השנה האחרונה  כמקום של התעניינות התקשורת העולמית, בעקבות החלפת הממשל בארצות הברית. התקשורת התעניינה בדעתם ותחושותיהם של אנשים מהתנחלות, ובית אל נבחרה כמקרה מבחן מעניין בשל היותו של דיויד פרידמן-השגריר החדש בישראל, מקורב לארגון ידידי בית אל, ואחד התורמים למוסדות ביישוב. כך גם משפחתו של קושניר-חתנו של טראמפ-שמשפחתו תרמה אף היא למוסדות בבית אל.

בפן התיירותי, משמשת בית אל זמן רב מוקד משיכה לתיירים, בשל אתר חלום יעקב הנמצא בתחומה. המקום קדוש לשלוש הדתות המונותיאיסטיות, וחלק נכבד מהתיירים הם נוצרים. התיירים מגיעים מארצות רבות, בהן: דרום קוראיה, סין, אינדונזיה, גרמניה, איטליה וארה”ב. סה”כ מגיעים עשרות אלפי תיירים בשנה לבקר בבית אל.

 

 

חדשות בנימין כתבה ראשית