בגוש עציון מחרימים את המוסך שתבע בבג”ץ ישוב שלם

בגוש עציון מחרימים את המוסך שתבע בבג”ץ ישוב שלם

תושבי נתיב האבות בגוש עציון שגילו כי עלי מוחמד עיסא מוסא, הוא העותר המרכזי בעתירה של נתיב האבות שנקבעה להריסה כזכור, הוא אחד משני הבעלים של מוסך לא חוקי מצפון לאפרת ויצאו לחרם על המוסך.
כפי שפורסם הבוקר בידיעות אחרונות, עלי מוחמד עיסא מוסא, העותר המרכזי בעתירה של נתיב האבות שנקבעה להריסה כזכור, הוא אחד משני הבעלים של מוסך לא חוקי מצפון לאפרת, מוסך שרוב הלקוחות שלו הם יהודים תושבי הגוש.
תושבי נתיב האבות שגילו את הדבר לאחר שנחשפו הפרטים שהציגה עמותת רגבים, התקשו להאמין. העותר הראשון נגד השכונה בלא שיש לו אפילו בדל של הוכחה לבעלות על קרקע השכונה, מפעיל מוסך שהוצא לו צו הריסה היות ונבנה בניגוד לחוק.
התושבים החליטו לצאת במאבק נגד בעלי המוסך ויצאו לקריאה לתושבי אפרת וגוש עציון שלא לתקן את הרכבים אצל אדם המאיים על שכונה שלמה ורוצה להרוס את בתיהם של המשפחות וילידיהם.

מודעת החרם על המוסך.צילום באדיבות דוברות גוש עציון

עובד ארד מרגבים הסביר כי “המוסך הוקם ללא היתר בניה וללא רישוי עסק, והמנהל האזרחי לא טיפל בתיק בצורה רצינית”, הוא מאשים. “המדינה הגישה שוב ושוב בקשת ארכה לבג”ץ, ולא טרחה להגיש עד היום את תגובתה לעתירה של בעל המוסך – כך שבג”ץ הוציא צו ביניים שמונע את אכיפת החוק והריסת המבנה. כך למעשה נותנים פרס לעבריינות”.

משה סוויל מ”מ ראש המועצה אזורית גוש עציון אמר: “מדובר באבסורד יוצא דופן וחריג. מדובר על פלסטינאי שמנהל מלחמה בתושבי נתיב האבות בטענות לאי חוקיות באותו הזמן בו הוא מתהדר במוסך שנבנה בניגוד לחוק”.

הוא הוסיף ואמר כי הוא מבין היטב את תושבי נתיב האבות שמצד אחד חיים בשלום עם השכנים הפלסטינאים המעבדים את השדות ממש עד לבתי היישוב, אך מצד שני יעשו הכל על מנת לשמור על הבתים אותם בנו בסיוע הממשלה, ואף ילחמו במי שמאיים על בתיהם. “מדובר על צעד אנושי ומובן. אין דבר יותר הגיוני מהירתמות של התושבים לעזרת שכניהם ומחאה כנגד האדם שמאיים על שלומה של שכונה שלמה”

חדשות גוש עציון והר חברון