אריאל חוגגת 40

אריאל חוגגת 40

ביום חמישי ה-6 בספטמבר יערך לרגל חגיגות 40 שנה לעיר אריאל, אירוע חגיגי הפתוח לקהל הרחב ללא תשלום. במסגרת האירוע תתקיים תכנית עשירה ומגוונת כשבמרכזה סיפורה של העיר אריאל שייקח את המשתתפים למסע בזמן ויתאר את ההתקדמות המהירה של היישוב ב-40 שנותיו מהקמתו ועד היום.

באדיבות ארכיון אריאל

“חגיגות ה-40 לאריאל מסמלות את ההתפתחות המטאורית של העיר שהוקמה על הר טרשים וכיום בעלת אוניברסיטה, פארק תעשיות משגשג ומערכת חינוך מהמובילות בארץ” אומר אלי שבירו ראש עיריית אריאל ומוסיף: “בחמש עשרה השנים הקרובות אנו צופים שאריאל תהפוך למטרופולין בעלת 100,000 תושבים בזכות עתודות הבניה הרבות ורכבת לת”א. עיר חדשנית, ירוקה שמשלבת קידמה וקיימות”.

אירוע חגיגות ה- 40 לאריאל יערך בהנחיית הקומיקאי אלי גלפרין שגדל באריאל, בהשתתפות דודו ארז וכולל מופע חגיגי של סטטיק ובן אל, מופע בהשתתפות מאות רקדנים מלהקות המחול והספורט העירוניות וייקחו חלק באירוע רבים ממייסדי ומוותיקי העיר. המופע יערך על במת ענק לצד מסכי ענק בגודל 100 מטרים, מלווה בקליפים ומיצגי וידיאו ארט ויכלול זיקוקי דינור, פירוטכניקה ומולטימדיה.

באירוע שזורים סיפורים מרתקים של וותיקי ומייסדי העיר, על העיר אריאל מאז הקמתה ועד היום, שייקחו את המשתתפים למסע מרגש המתאר את ההתקדמות המטאורית של היישוב ב-40 שנותיו. המסע מתרכז בכל עשור מארבעת העשורים מאז הקמת העיר ועד היום,  והתפקיד הייחודי לו בבניית אריאל, עם דגש על אבני הדרך המשמעותיות בדרך להקמתה, הדמויות המרכזיות, והאידיאולוגיה של העיר.

הנחת אבן פינה למכללה. באדיבות ארכיון אריאל
אריק שרון כשר החקלאות ואנשי משרדו. באמצע רון נחמן. באדיבות ארכיון אריאל

העשור הראשון “מחזון להגשמה” מתאר את סיפוריהם של חלוצי אריאל שעזבו הכל נגד כל הסיכויים ובאו בעקבות אידיאולוגיה להפריח את השומרון. משפחות עם ילדים וקריירות מסודרות שהתגוררו במרכז הארץ ועברו ביום אחד להתגורר באשקובית בגודל 40 מ”ר בחום הכבד בקיץ (וללא חשמל בחורף), נאלצו לבשל על פתיליות, לחמם את המים למקלחת בגזיות, גנרטור שקופץ תכופות ושמירות לילה ביישוב. מייסדי היישוב יספרו על הקושי הפיזי בפיתוח היישוב ועל הקושי המנטלי בניהול חיים ללא מערכת חינוך מסודרת, רחוק מהציוויליזציה, ללא תשתית בסיסית כגון כבישים וחשמל

העשור השני “קולטים ותומכים עליה” – בשנות ה- 90 אריאל קלטה אלפי עולים מבריה”מ לאחר נפילת מסך הברזל. צמרת העירייה ראתה בעליה זכות אידאולוגית והזדמנות נדירה למקפצה עבור העיר.  העלייה הכפילה את גודל האוכלוסייה בעיר. העיר התפתחה הודות לגלי העלייה המשמעותיים הן מבחינה דמוגרפית אך גם הודות לכור ההיתוך שהצמיח בשורות בתחום החינוך, המדע, האקדמיה, התעשייה ועוד.

העשור השלישי “עיר ואם בישראל”- תנופת הפיתוח, הקמת מכללת יהודה ושומרון (לימים אוניברסיטת אריאל), הקמת פארק התעשיות אריאל, הקמת אזורי מלאכה ומסחר. בעשור זה העיר גדלה והוקמו בה ורובעי מגורים חדשים הקאנטרי בתמיכת קרן אריאל לפיתוח, הקמת מוקד רפואי וכו’.

העשור הרביעי “עם הפנים לעתיד”- לאן אריאל תגיע בשנים הקרובות? עיר של 100,000 תושבים, מטרופולין מפותח עם רכבת וגישה נוחה למרכז הארץ, אוניברסיטה מובילה ובי”ס לרפואה, אזור תעשיה ענק ובו מאות מקומות עבודה.

אריאל (שם נרדף לירושלים ולבית המקדש ונלקח מהתנ”ך) הוקמה באוגוסט 1978 ע”י גרעין תל אביב על פי החלטת ממשלת ישראל. המתיישבים הראשונים היו 40 משפחות מעובדי התעשייה הצבאית והאווירית, רון נחמן ז”ל, עמד בראש הגרעין של מייסדי אריאל. היעד בהקמתה: עיר בעלת איכות חיים גבוהה, שתשמש מרכז עירוני תעסוקתי ותרבותי לכל האזור השומרון.
אריאל משתרעת על פני כ-12,000 דונם וגרים בה כ-20,000 תושבים, אוכלוסייה מגוונת המורכבת מישראלים ותיקים וצעירים, עולים מחבר העמים שעלו לישראל בגל העלייה של שנות ה- 90 .

בחמש השנים האחרונות הפכה אריאל לעיר המשמשת מרכז עירוני תעסוקתי ותרבותי לכל האזור השומרון עם אוניברסיטה המונה יותר מ15,000 סטודנטים, היכל תרבות עם פעילות ענפה, אזור תעשייה שהכפיל את עצמו ומספק מקומות עבודה לאלפים מתושבי העיר והסביבה ביניהם פלשתינאים מהאזור, קניון גדול ואחד נוסף שעתיד להיפתח, פקולטה לרפואה העתידה להיפתח השנה, לצד מרכז רפואי חדש שיפתח בעיר, בקרוב ועוד הרבה סיבות לחגוג את השיגיה של העיר המציינת 40 שנה להיווסדה.

פתיחת המרכז המסחרי באריאל. באדיבות ארכיון אריאל
חדשות אריאל כתבה ראשית