אמבולנס חדש הוקדש לזכרו של הרב רזיאל שבח הי”ד שנרצח בפיגוע בשומרון

אמבולנס חדש הוקדש לזכרו של הרב רזיאל שבח הי”ד שנרצח בפיגוע בשומרון

האמבולנס החדש שנתרם על ידי ארגון פתמוס מפינלנד נחנך באתר שילה הקדומה לזכר מתנדב מד”א הרב רזיאל שבח ז”ל שנרצח ע”י מחבלים בפיגוע ירי. ראש מועצת קרני שומרון: “רצח הרב שבח ז”ל, שאירע על אם הדרך, הבהיר עד כמה קריטי הצורך במענה מיידי של צוותי חירום. הצורך הזה הוגדר על ידינו כקריטי במיוחד ביישוב קרני שומרון”

בטקס שהתקיים השבוע באתר שילה הקדומה, שבמועצה המקומית קרני שומרון, בהשתתפות, ראש המועצה המקומית קרני שומרון מר יגאל להב, בני משפחתו של הרב שבח ז”ל, הוריו משה ואילנה, אלמנתו יעל וששת ילדיהם, הנהלת מד”א, עובדי ומתנדבי מד”א וקבוצה של 52 חברי ארגון פתמוס המטיילים בארץ, נחנך אמבולנס שנתרם לזכרו של מתנדב מד”א, הרב רזיאל שבח ז”ל, שנרצח ע”י מחבלים בפיגוע ירי בחודש ינואר השנה סמוך לישוב חוות גלעד בו התגורר. האמבולנס נתרם ע”י ארגון פתמוס, ארגון נוצרי אוהב ישראל שפועל בפינלנד אשר תורם למד”א מזה שנים ארוכות אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, אופנועים, ציוד רפואי ועוד.

הרב שבח ז”ל, בן 32 במותו, נולד וגדל בחולון ולאחר שהקים משפחה עבר להתגורר בישוב חוות גלעד שבשומרון. בשנת 2014 סיים הרב רזיאל ז”ל קורס חובשי רפואת החירום של מד”א בהצטיינות והחל להתנדב במגן דוד אדום. בשנת 2016 המשיך להתקדם בהכשרתו הרפואית וסיים בהצלחה קורס חובשים בכירים במד”א. בתשעה בינואר 2018, נרצח ע”י מחבלים הרב רזיאל שבח ז”ל בפיגוע ירי סמוך לישוב חוות גלעד בעודו לובש מעיל מד”א. הרב שבח ז”ל הספיק להתקשר לדווח על האירוע ולהזעיק עזרה. צוותי מגן דוד אדום מהישובים הסמוכים יחד עם כוח רפואה של צה”ל הגיעו במהירות למקום והעניקו לרב שבח ז”ל טיפול רפואי ראשוני ופינו אותו במצב אנוש לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם נמשכו המאמצים להציל את חייו, אך לאחר זמן קצר נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. הרב שבח ז”ל הותיר אחריו הורים, 3 אחים, אחות, אישה ושישה ילדים.

טקס חנוכת האמבולנס לזכרו של הרב רזיאל שבח ז”ל. צילום: דוברות מד”א

אימו של הרב רזיאל שבח ז”ל, אילנה שבח: “כששמעתי שארגון פתמוס תורמים למגן דוד אדום אמבולנס לזכרו של הרב רזיאל ז”ל זו הייתה עבורי מעין סגירת מעגל, נכדתי מלכה נולדה באמבולנס מד”א שגם כן נתרם ע”י הארגון כשיעל נתקפה צירי לידה לפני כ 5 שנים. אני מודה לארגון ולעומד בראשו על תרומת האמבולנס שמסמל את רוח רזיאל שהיה באמת איש מד”א שהציל חיים של יהודים ולא יהודים. כולי תקווה שהאמבולנס יהיה רק ללידות ודברים טובים.”

מייסד ויו”ר ארגון פתמוס, לאו מילר: “הרצח של הרב רזיאל ז”ל זעזע אותנו, והיה לנו ברור שאנו הולכים להנציח את זכרו באמבולנס המסמל את רוחו. אנו שמחים לחזק את הקשר ההיסטורי שלנו עם ישראל וזו זכות גדולה לתרום למד”א אמבולנס שיסייע בשגרה ובחירום להצלת חיים. אני גאה בכך שהאמבולנס יוצב בתחנה הפועלת בסמוך למקום מגוריו של הרב שבח ז”ל.”

ראש מועצת קרני שומרון, יגאל להב: “רצח הרב שבח ז”ל, שאירע על אם הדרך, הבהיר עד כמה קריטי הצורך במענה מיידי של צוותי חירום. הצורך הזה הוגדר על ידינו כקריטי במיוחד ביישוב קרני שומרון, שהוא היישוב המרכזי בכביש 55 החוצה את השומרון ממערב למזרח. אני מודה לארגון הפיני ולאנשיו הנפלאים על התרומה מצילת החיים. בכך, הצליחו להנציח את דרכו המיוחדת של הרב שבח ז”ל ככונן מד”א.”

מנכ”ל מד”א, אלי בין: “משפחתו של הרב רזיאל שבח ז”ל שנרצח בפיגוע ירי ע”י מחבלים הצטרפה למשפחת השכול רק לפני 4 חודשים והפצע עדיין מדמם. הדרך להנציח את זכרו של הרב שבח ז”ל ע”י תרומת ארגון פתמוס היא הלכה למעשה הנצחת הערכים של הצלת חיים בהם האמין הרב רזיאל ז”ל שהיה אחד המתנדבים הבולטים במד”א. מי ייתן ולא נדע עוד חללים במשפחת מד”א ובעם ישראל בכלל”.

 

חדשות שומרון כתבה ראשית