“אין הרתעה”: המשפחות השכולות קוראות לאשר גירוש משפחות מחבלים

“אין הרתעה”: המשפחות השכולות קוראות לאשר גירוש משפחות מחבלים

פורום ‘בוחרים בחיים’ קורא לוועדת השרים לאשר את הצעת החוק של בנט ויוגב לגרש משפחות מחבלים: “תפסיקו את הרפיסות ואת בלבול המערכות המתיר את דמם של חפים מפשע”
המשפחות השכולות דורשות לגרש משפחות מחבלים: פורום “בוחרים בחיים” המורכב ממשפחות שכולות שאיבדו את יקיריהן בפיגועי טרור קוראות לוועדת השרים לענייני חקיקה לאשר את הצעת החוק אותה יזמו השר נפתלי בנט וח”כ מוטי יוגב, לפיה משפחות מחבלים יגורשו לאזור אחר בתוך שטחי יהודה ושומרון.

על המכתב, אותו ניסחה דבורה גונן, אמו של דני הי”ד שנרצח בפיגוע ירי סמוך לדולב, חתמו 113 חברי הפורום. גונן כתבה: “אנו פורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות ופצועי פעולות האיבה אלה הם חיינו מאז אותו אסון בו כל אחד או אחת מאיתנו הפכנו בלי כל יכולת להתנגד חלק ממשפחת השכול במדינת ישראל.
כי אין ה ר ת ע ה .
ההרתעה בידיים שלכם.
היכולת להציל חיים היא שלכם. אם אתם תחליטו לקדם חקיקה בכל נושא קלה כבחמורה אשר יש בה להשפיע על מחבל להימנע או לא להימנע מלבצע פיגוע היא בידיים שלכם; לא בידינו”.

“כידוע לכל אחד ואחת מכם.

דם יהודי אינו הפקר. צילום: באדיבות זק”א

ההרתעה הקיימת או אולי כדאי שנדייק – חוסר ההרתעה ושיבוש מחשבתי ופיקודי – המחלחל לתוך מערכת המשפט הצבאית והאזרחית כאחד.
במערכת משפטית בה מחבל האוחז סכין בידו ותוקף אזרחית יהודיה בזעקות אללה או אכבר מזוכה מניסיון לרצח.
מערכות ההרתעה הביצועייות כגון צה”ל האמון להרוס בתי מחבלים ואינו מבצע זאת כי המערכת המשפטית עוצרת בעדו או אולי קושרת את ידיו מלבצע.
מערכת משפטית בה יועץ משפטי מחליט שאין עניין להרוס בית המחבל כי המחבל לוקה בנפשו ?היא מערכת אשר איבדה כל דרך להגן על אזרחים חפים מפשע.

“בבקשה תפסיקו את הרפיסות ואת בלבול המערכות המתיר את דמם של חפים מפשע.
הגיע הזמן לתקן עוול של שנים.

“חוק גירוש משפחות מחבלים יש בו את מירב יכולת ההרתעה גם לדעת רבים מאנשי הצבא.
בידכם בדבר! חיזקו ואימצו מול כל אלה המנסים לכלות אותנו”.

יו”ר תנועת “אם תרצו” מתן פלג שתנועתו מלווה את פורום “בוחרים בחיים” של המשפחות השכולות אמר כי: “על כל משפחה של מחבל לדעת, שברגע שאחד מבניה יבחר בטרור, במקום לחלק סוכריות יהא עליה לארוז מזוודות, שכן היא תגורש. היעדר ההרתעה זועק לשמים ומהווה תוצאה של משפטיזציה מסוכנת והרסנית. אנו מקווים כי החוק יחוקק בהקדם.”

השר נפתלי בנט: ״את הטרור הפלסטיני צריך לעצור. במציאות הנוכחית השתתפות בפיגועי טרור כנגד יהודים הפכה למשתלמת עבור הפלסטינים ומשפחותיהם, הם מגיעים לרצוח וזוכים בהטבות ומענקים כספיים. המחבל הפלסטיני צריך להבין שאלימות לא תשתלם ומדינת ישראל תבוא עמו חשבון. גירוש המשפחה לאיזור אחר יסייע להגברת ההרתעה ולהעברת המסר בציבור הפלסטינית – אפס סובלנות כלפי טרור״.

ח״כ מוטי יוגב, שהגיש את החוק, אמר: “מערכת המשפט הפכה ל”כיפת הברזל” בפני ארגז הכלים להצלת חיים. שירות הביטחון מבין שמדובר בכלי ההרתעה שיכול להציל חיים. בשם עם ישראל ובשם המשפחות השכולות, מדינת ישראל זקוקה לארגז כלים שירתיע את אויבנו מלבצע פיגועים ובכך להציל חיים, למען ביטחון ישראל”.

דעות כתבה ראשית