איך לנהל אורך חיים עם בריחת שתן?

איך לנהל אורך חיים עם בריחת שתן?

אם אתם חושבים שבריחת צואה ושתן היא בעיה של זיקנה, אתם צודקים חלקית. למרות שהיא אכן משפיעה על קשישים, אנשים מכל הגילאים סובלים מבריחת של צרכים. למעשה, אנשים מבוגרים רבים מנסים להתמודד עם הבעיה במשך שנים רבות לפני שהם מאובחנים.

למרבה הצער, רוב האנשים מגלים שקשה במיוחד לדבר על בריחת צואה – אפילו עם הרופא – כך שהם לא יודעים שלעיתים קרובות זה ניתן לטיפול, וכי ישנם הרבה דברים שניתן לעשות על מנת להקל על החיים, בנוסף לשימוש במוצרי ספיגה שונים המיועדים למניעה של בריחת שתן.

אילוסטרציה. באדיבות Pixabay

השגת האומץ כדי להודות בבריחת צרכים היא הצעד הראשון לניהול של התופעה. בהתחשב ברגשות של בושה, מבוכה, בידוד ודיכאון שאנשים רבים חווים, זו משימה קשה. כאילו כדי להחריף את המצב, אחרי שנאמר לבסוף בקול רם ש”אני לא יכול לשלוט בתנועות המעיים שלי”, יותר מדי אנשים נתקלים בחוסר עניין, בגועל או בחוסר הבנה ואמפתיה – תגובות שרק מגבירות את תחושת חוסר האונים או הבידוד. אחד הדברים החשובים ביותר שרופא או מטפל יכולים לעשות עבור אדם שיש לו בריחת צואה הוא להכיר בבעיה עם אהדה ותמיכה.

חשוב גם לעזור לאדם להתמודד עם הבעיות הרגשיות, החברתיות ובעיות איכות החיים שמלוות את הבעיה. לעיתים קרובות מדי הטיפול מתמקד אך ורק בענייני בריחת הצואה – דאגה חשובה אך לא יחידה. פחד, בושה, כעס, בידוד והשפלה הם נושאים חשובים לא פחות. רגשות אלה נובעים לעיתים קרובות מן החשש של בריחת צרכים בפומבי. לדעת מה לעשות כאשר זה קורה יכול לעזור למנוע את הפחד שמכלה את החיים ופוגע ביכולת וברצון לצאת החוצה, ללכת לעבודה או לקיים יחסים אינטימיים. עוזר שתמיד יש סט נוסף של בגדים להחלפה, ולמרות שקשה לקבל זאת, שימוש במוצרי ספיגה למבוגרים יכול להיות רעיון טוב. כמו כן, אנשים עם בריחת צרכים צריכים לאתר את השירותים הקרובים אליהם ולוודא שהם יכולים להגיע אליהם בקלות. גם הגמישות חשובה, כי ייתכן שיהיה צריך לשנות תוכניות ברגע האחרון. אם מישהו לא מרגיש בנוח לעזוב את הבית ביום מסוים, אז אין צורך לאלץ אותו – למחרת עשוי להיות יום טוב יותר.

אנשים עם בריחת צואה יכולים להפיק תועלת רבה מן הניסיון והעצות של אחרים החיים עם הבעיה. בני משפחה עשויים למצוא מידע כזה מועיל למדי, כשהם לומדים כיצד לתמוך ביקר להם.

צרכנות