איילת שקד, בפתיחת שנת הלימודים: “לא משנה איפה אתם גרים בנתניה או בשומרון, השמים הם הגבול”

איילת שקד, בפתיחת שנת הלימודים: “לא משנה איפה אתם גרים בנתניה או בשומרון, השמים הם הגבול”

הגידול במס התלמידים שפתחו הבוקר את השנה בשומרון: פי 5 מהממוצע הארצי. מעל 20,000 תלמידים פתחו הבוקר את שנת הלימודים במועצה האזורית שומרון. שקד: לא משנה איפה אתם גרים בנתניה או בשומרון, השמים הם הגבול”

מעל 20,000 תלמידים, 138 גנים, 33 מעונות 23 בתי ספר יסודיים ו 8 על יסודיים, פתחו הבוקר את השנה במועצה אזורית שומרון. במועצה האזורית שומרון נרשם גידול של 10% במס התלמידים שפתחו הבוקר את שנת הלימודים בשומרון לעומת שנה שעברה. פי 5 מהממוצע הארצי העומד על 1.5% השנה לעומת שנה שעברה.

שרת המשפטים ח”כ איילת שקד הגיעה יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן וסגן שר הבטחון הרב אלי בן דהן לפתוח את שנת הלימודים בשומרון, בבי”ס הקבע החדש בשערי תקווה, בו ילמדו השנה 778 תלמידים.

בטקס נכחו מאות תלמידים וכן: סגן ראש מועצת שומרון דוידי בן ציון מנהל ביהס הרב הראל שמח, מפקח ביה”ס אהרלה אדלר, מנכל שערי תקווה אבי טקסלר, יו”ר עץ אפרים רפי חדד, ויור וועד הורים חיים פלזנר דביר כרמון ותומר כץ,

ראש מועצת שומרון דגן, שרת המשפטים שקד וסגן שר הבטחון ח”כ הרב אלי בן דהן גוזרים סרט עם פתיחת בי”ס ממ”ד חדש שערי תקווה. צילום: פנחס וולף.

ראש מועצת שומרון: “אנחנו מתרגשים לעמוד כאן הבוקר, לחזות בעשרות אלפי התלמידים הנכנסים הבוקר בשערי בתי הספר הגנים והמעונות בשומרון. זכינו לגידול גם השנה, של למעלה מ 10% במס התלמידים הפותחים את השנה, ובהתאם נפתחו הבוקר לא פחות מ 20 (!) מוסדות חינוך חדשים בשומרון. השומרון גדל, ומתחזק משנה לשנה, על אף ולמרות הנסיונות לפגוע בהתיישבות בעולם כולו. “וככל שיענו אותו. כן ירבה וכן יפרוץ”

שרת המשפטים ח”כ איילת שקד: “אני מאוד שמחה להיות כאן בשומרון, לחנוך בי”ס כזה מפואר ויפה. כל הכבוד ליוסי דגן ראש מועצת שומרון על ההשקעה בחינוך, שנת הלימודים נפתחה היום עם כיתות קטנות יותר ורפורמת מתמטיקה ואנגלית שהוביל שר החינוך נפתלי בנט. אחרי חודשיים של אגירת כוחות, התלמידים מבינים: לא משנה היכן אתם גרים, בנתניה או בשומרון – השמים הם הגבול המשותף לשני המקומות האלו זה שמדובר באנשי חזון ומעשה, שמחנכים את התלמידים להעז ולהגיע לטופ”.

סגן שר הבטחון הרב אלי בן דהן: “ילדים יקרים, אתם הבטחון אתם התקווה שתורת ישראל תעבור מדור לדור”. והוסיף: אני בטוח שמכאן, מהשומרון ייצאו מנהיגי ישראל בדור הבא”.

צילום: רועי חדי

סגן ומ”מ ראש מועצת שומרון ומחזיק תיק החינוך דוידי בן ציון בירך את הילדים: “אף שכולנו נשמח ונרצה שתהיו מצויינים בהכל, כפי שהתאנה מתבשלת7 אט אט, גם אתם תצליחו בעה בקצב שלכם”.

בשל הגידול המהיר באוכלוסייה בשומרון, וההגירה הרבה לשומרון בעיקר ממרכז הארץ, בין השאר נפתחו השנה 2 בתי ספר חדשים בלשם ושערי תקווה בהשקעה כוללת של 50 מלש”ח זאת בסיוע מפעל הפיס. כמו כן נפתחו 12 גנים חדשים, אולפנה חדשה, ו 6 מעונות יום חדשים.

ביה”ס שערי תקווה נבנה ע”י החברה הכלכלית לפיתוח השומרון לרווחת תושבי השומרון.

חדשות שומרון כתבה ראשית