או”ם שמום: על רקע ההתנגדות להכרה בירושלים בשומרון חתמו על ברית ערים תאומות עם עיר באירופה

או”ם שמום: על רקע ההתנגדות להכרה בירושלים בשומרון חתמו על ברית ערים תאומות עם עיר באירופה

אחת מעיירות הקייט המרכזיות באירופה, העיר heviz, חתמה על ברית ערים תאומות בתחום התיירות עם המועצה האזורית שומרון.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן חתם בנוכחות שר התיירות יריב לוין על ההסכם מול ראש עיריית heviz גאבור פאפ. (gabor papp), על ברית ערים תאומות בתחום התיירות.

העיר heviz – היא אחת מערי הקיט המרכזיות באירופה הרושמת כמחצית ממס התיירים במדינת ישראל כולה בשנה. ולה האגם התרמי השני בגודלו בעולם והאגם הטבעי הפעיל הגדול ביותר בעולם.

הצדדים הסכימו ביניהם על קידום האינטרס התיירותי המשותף הקיים בין שתי הרשויות, ועל שיתוף פעולה שיתרום בין השאר לחיזוק הקשר בין ישראל להונגריה, ויתרום תרומה כלכלית לשני הצדדים. בין היתר סוכם על הקמת קבוצות עבודה משותפות לפיתוח התיירות בשני הצדדים והחלפת משלחות כולל סמינר להעשרת והעמקת הידע והלמידה ההדדית. כחלק מההסכם יחל קמפיין ניו מדיה ויחסי ציבור באיזור בכדי לעודד תיירים נוספים להגיע לטייל בשומרון

בתוך כך בשנתיים האחרונות מעידים תיירנים בשומרון על עלייה של כ 200% בתיירות הנכנסת מכל העולם בדגש על המדינות האסיאתיות (יפן, קוריאה והפיליפינים), שוודיה ארה”ב ואוסטרליה.

ברית ערים תאומות. באדיבות: רועי חדי

העלייה המשמעותית בתיירות הנכנסת לשומרון מתרחשת לאחר פעילות אינטנסיבית של מחלקת התיירות יחד עם יחידת קשרי החוץ של המועצה האזורית שומרון ולאחר מרתון פגישות של ראש מועצת שומרון עם גורמים בתחומי התיירות בכל העולם. פעילות שמניבה בימים אלו פירות.

“השומרון נחשב לאחד המקומות היפים בעולם עם נופים בראשיתיים עוצרי נשימה” אומר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון “זה דבר שכבר הפך ידוע בעולם. לכך צריך להוסיף את האתרים ההיסטוריים והתנכ”יים הרבים. כעת אנחנו שמחים לשתף פעולה עם אחת מערי התיירות המרכזיות באירופה ובכך לקדם הן את הכלכלה והן את התיירות הנכנסת בקרב שני הצדדים”.

שר התיירות חכ יריב לוין אמר במעמד החתימה: “היוזמה הזו יש לה פוטנציאל עצום להגברת התיירות לשני הצדדים.
אני מברך את ידידי יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון על חתימת ברית ערים תאומות בתחום התיירות עם העיר הוייז. שיתוף הפעולה בין הרשויות יתרום לתנועת התיירות לישראל ששברה השנה את שיא כל הזמנים בכניסות תיירים.
אני סמוך ובטוח שהתיירים ההונגרים שיבקרו באזור השומרון, כמו גם כל תייר אחר שיבקר בחבל ארץ זה, ימצאו חבל ארץ יפה וייחודי המספר את ההיסטוריה של העם היהודי בארץ ישראל”.

כתבה ראשית תיירות ונופש