תושבי אפרת יוצאים למאבק לשמירת המרחב

תושבי אפרת יוצאים למאבק לשמירת המרחב

תושבי אפרת השיקו בסוף השבוע את קמפיין המאבק בבניה הערבית הבלתי חוקית הסוגרת על מרחבי היישוב. “לתושבי מועצת אפרת נמאס מהבניה הערבית הבלתי חוקית החונקת את השכונות הצפוניות של אפרת ומאיימת על שלומם של נהגים בדרכים המובילות ליישוב.”

אחרי הגשת תלונות לרשויות שנותרו ללא מענה, ובשל חוסר מהלך רשמי בעניין מצד המועצה, החליטו התושבים לפתוח במהלך משפטי מקיף, וביום שישי האחרון הם השיקו קמפיין עממי לתמיכה במאבקם.

הבניה הערבית החדשה צצה במרחק קצר מאוד מהשכונות הצפוניות של אפרת – על אדמות בשטחי c הנמצאים תחת סמכות ישראלית מלאה.

צילום: יחצ

הבניה הבלתי חוקית חונקת את השכונות היהודיות החוקיות וסוגרות על צירי התנועה המובילים לשכונות הזית והתמר.

כאמור, התושבים הגישו תלונות רשמיות והעלו את הנושא מול המועצה – ללא הועיל. עכשיו הם החלו לארגן פעילות אזרחית כדי להגן על היישוב, על שאר גוש עציון ועל הריבונות הישראלית בשטחים האסטרטגיים שמדרום לירושלים.

“כולנו יודעים כמה קשה להשיג אישור בנייה באפרת”, אומר מנכ”ל “רגבים” ותושב אפרת, מאיר דויטש, “אבל מסלול הבנייה הבלתי חוקי שנמצא במרחק של 50 מטר בלבד מבתיהם של שכונות הדגן והתמר, לא מעורר שום תגובה מצד רשויות החוק”.

עו”ד מיכאל שפירא, תושב אפרת אף הוא, שיגר למנהל האזרחי מכתבי קדם עתירה, בדרישה לאלץ את הרשויות לפעול נגד גניבת הקרקע המתבצעת במוצהר על ידי הרשות הפלסטינית ברחבי גוש עציון.

כצעד ראשון להשקת המאבק הציבורי, יצאו תושבי אפרת וגוש עציון, מבית הכנסת המרכזי של שכונת הדגן, לסייר במרחב ההשתלטות והבניה הבלתי חוקית. “מי שרוצה לראות איך “מדינת פלסטין” נבנית עכשיו, היום, ממש על סף ביתנו – מוזמן להצטרף אלינו”, מוסיף דויטש.

חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית