ראשי רשויות ומועצת יש”ע נפרדים ממפקד פיקוד מרכז האלוף רוני נומה

ראשי רשויות ומועצת יש”ע נפרדים ממפקד פיקוד מרכז האלוף רוני נומה

השבוע נערך ערב פרידה ממפקד פיקוד מרכז האלוף רוני נומה לרגל סיום תפקידו. האירוע התקיים ביקב פסגות בבנימין אליו הגיעו ראשי רשויות רבים ואנשי מועצת יש”ע. המשתתפים באירוע בירכו את האלוף והודו לו בעיקר על היכולת שלו לשלב מקצועיות ומבצעיות יחד עם רגישות הקשבה על מנת לסייע לשגרת החיים האזרחיים של התושבים באזור, בנועם הליכות. 

השבוע נערך ערב פרידה ממפקד פיקוד מרכז האלוף רוני נומה לרגל סיום תפקידו. האירוע התקיים ביקב פסגות בבנימין אליו הגיעו ראשי רשויות רבים בהם אלי שבירו מאריאל, אברהם בן יוסף מחברון, מלאכי לוינגר מקריית ארבע, אריה כהן ממגילות ים המלח, דוד אלחייני מבקעת הירדן, שלמה ללוש ממעלה אפרים, אסף מינצר מאלקנה, שלמה נאמן מגוש עציון, שי אלון מבית אל, אבי רואה ממועצת מטה בנימין, חננאל דורני מקדומים ויו”ר מועצת יש”ע, זאב חבר מזכל אמנה, שלמה וקנין קב”ט מועצת יש”ע, שילה אדלר מנכ”ל מועצת יש”ע, סא”ל מיל’ מקי סיבוני קצין הגמ”ר שפרש לאחרונה, סא”ל שמעון שטרית קצין הגמ”ר פיקוד מרכז ועוד נציגי הפיקוד ומועצת יש”ע.
לאירוע המרגש הגיעה גם רותי גיליס אלמנתו של דר’ שמואל גיליס הי”ד שנרצח בפיגוע בדרכו ממשמרת בבית החולים לביתו בכרמי צור. האלוף נומה שירת כמפקד יחידת העילית שלדג ודר’ גיליס היה רופא היחידה שם נוצר בניהם קשר עמוק שהמשיך עם משפחתו לאחר הירצחו.
המשתתפים באירוע בירכו את האלוף והודו לו בעיקר על היכולת שלו לשלב מקצועיות ומבצעיות יחד עם רגישות הקשבה על מנת לסייע לשגרת החיים האזרחיים של התושבים באזור, בנועם הליכות.
רותי גיליס סיפרה על ההיכרות עם האלוף נומה בזמן השבעה על בעלה, ואמרה: “רוני הוא אדם עם רגישות מאוד גבוהה שהיה איתי ועם משפחתי לאחר הרצח של שמואל בעלי. יש בו נפש רגישה ואנושית שפועלת במערכת צבאית קשוחה, זו מתכונת נכונה להצלחה במשימות. משפחתי ואני רואים בו חבר אמיתי שנמצא תמיד לעזור ואני בטוחה שימשיך לעשות למען עם ישראל”.

חננאל דורני יו”ר מועצת יש”ע העניק לנומה אלבום תמונות מהודר שהוכן על ידי מועצת יש”ע ובו מקבץ תמונות מאירועים שונים בהתיישבות בהם השתתף האלוף.

דורני הוסיף ואמר: “האמת שלך והיושרה ליוו את התפקיד שלך כאן והקשר האישי איתך התחזק עם השנים. באומץ לב ידעת לקחת אחריות ולהנהיג, גם באירועי טרור וגם באירועים התיישבותיים. הצבא וההתיישבות היו בעינך כאחד כך ידעת גם בתקופות קשות להשרות ביטחון ותחושת ביטחון. אנו רוצים לראותך ממשיך כי עם ישראל זקוק לאנשים כמוך”.

ראשי רשויות ומועצת יש”ע נפרדים ממפקד פיקוד מרכז האלוף רוני נומה. צילום: מירי צחי
האלוף נומה התרגש מדבריה של רותי גיליס וסיפר על ההיכרות שלו עם דר’ גיליס הי”ד והחוויות המיוחדות אותם עברו יחד בפעילויות עלומות. הוא אמר לרותי: “את שמואל הכרתי באירועי לחימה ואימונים קשים שמחברים בין אנשים. אני זוכר את ההודעה על הירצחו של שמואל שהיה רופא ביחידת שלדג. הקשר איתו היה בלתי ניתן להבנה, הוא היה בשבילי כמו אח גדול. זו הרעות שמדברים וכותבים עליה. אחד המבצעים החשובים בו השתתפתי יחד עם דר’ גיליס היה העלאת יהודי אתיופיה”.
האלוף נומה הודה למשתתפים על הברכות ואמר: ״אני נמצא כאן בשם אלפי חיילים מפקדים, שוטרים, אנשי מנהל אזרחי, שב״כ וייעוץ משפטי. כל מה שאמרתם זה גם שלהם. המחויבות הראשונה שלי היא לביטחון של אזרחי מדינת ישראל ומה שאנחנו עושים כאן הוא לחצוץ בין הטרור לאוכלוסיה. יצא שאת רוב השירות שלי, מרבית ימי ולילותי היו כאן ביהודה ושומרון ואני מרגיש מחובר לכאן דרך הרגלים והקרקע. הסיפור של מדינה ישראל וצה״ל זה אנשים ורוח והבנה זו עמדה לנגד עיני גם במהלך התפקיד”.
חדשות שומרון כתבה ראשית