אג”ש תל-ציון בבקשה לייצוגית נגד “אגד”: “מוצפים בתלונות תושבים. הגיע הזמן שבית המשפט יאמר את דברו”

אג”ש תל-ציון בבקשה לייצוגית נגד “אגד”: “מוצפים בתלונות תושבים. הגיע הזמן שבית המשפט יאמר את דברו”

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה על ידי האגודה השיתופית תל ציון בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד חברת “אגד תעבורה בע”מ” באמצעות משרד עו”ד ביטון בר-אשר

כזכור, בסוף שנת 2014 נכנסו חברת אגד תעבורה לאזור מטה בנימין, כולל לישובים תל ציון וכוכב יעקב.

במהלך השנים ידעו התושבים עליות ומורדות בשירות הקווים, באיחורים וחיסורים. עד שבשנה האחרונה “הגיעו מים עד נפש”, וכל התושבים שצורכים שירותי תחבורה ציבורית בישוב הרגישו הידרדרות חמורה בהפעלת שירותי קוי התחבורה 143-144.
כמות התלונות מידי יום רק עלתה, אם זה באיחורים וחיסורים תמידים, תוך זלזול מחפיר במאות הנוסעים שממתינים בתחנות מידי יום. ואם זה להגיע למקום לימודם ועבודתם בירושלים, דבר אשר גרם לתושבים רבים להפסיד כסף רב על איחורים במקום עבודתם.
גם בחזרה לבית בשעות הצהרים והערב, שההורים חוזרים לקחת את ילדם מהמעון, משפחתון, צהרון נאלצו פעמים רבות לאחר למסגרות ולשלם קנסות.
בחודש ספטמבר האחרון אף הגדילו לעשות בחברת אגד תעבורה, שלא הוציאו את האוטובוס האחרון של שעה 24.00 מירושלים וגם את האוטובוס שקדם לו, והשאירו עשרות נוסעים בירושלים שנאלצו להגיע במוניות, וחלקם צעדו רגלית לכיוון כביש מס 1 במטרה לתפוס את קווי הלילה. מיותר לציין, שבמוקד אגד תעבורה וגם ראשי החברה לא ענו לנו לטלפונים של ראשי הישוב והנהלת המועצה באותו ערב ונתנו לתושבים להסתדר לבד בשעת לילה כשכבר אין בה תחבורה ציבורית כלל.

אוטובוס אגד (ארכיון). צילום: I, MathKnight

בעקבות הזלזול המתמשך החליטה הנהלת האגודה השיתופית תל ציון להגיש בקשה לתביעה יצוגית כנגד חברת אגד תעבורה.
התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים, באמצעות משרד עו”ד ביטון בר-אשר ושות’, ע”י עורכי הדין משה כהן ויעקב ביטון, בשיתוף תושבים רבים שאספו תלונות וראיות על איחורים וחיסורים כשהכל מתועד.
בנוסף בין התובעים ישנם תושבים מתל ציון וכוכב יעקב אשר נוסעים בתחבורה הציבורית מידי יום ובידיהם ראיות והוכחות לשירות ליקוי מאוד של החברה ואשר נפגעו באופן אישי מאיחורים חיסורים ותפקוד לקוי של שירותי התחבורה המופעלים על ידי החברה.

אייל ראובן מנהל הישוב תל ציון מסר: “מידי יום אני וחברי הנהלת הישוב, מוצפים בתלונות של התושבים על איחורים וחיסורים של קוי התחבורה לישוב וממנו, תוך פגיעה בתושבי הישוב שהם מהצרכנים הגדולים ביותר של התחבורה הציבורית בבנימין. הגיע הזמן שבית המשפט יאמר את דברו והתושבים שלנו יקבלו תחבורה ציבורית ראויה, המגיעה להם בזכות ולא בחסד וזלזול שיש כיום.”

מעו”ד יעקב ביטון ומשה כהן נמסר: “לפני כשלושה חודשים פנו למשרדנו חברי הנהלת היישוב תל ציון והתלוננו על תחבורה ציבורית כושלת, וביקשו לדעת כיצד יוכלו למגר את הזלזול המתמשך של חברת אגד תעבורה בתושבי היישוב. ביקשנו שיצרפו לנו ראיות על הזלזול עליו הם טוענים ולאחר שקיבלנו לידינו את הראיות הרבות על איחורים, חיסורים ודילוגי תחנות, נוכחנו לגלות כי מדובר בשיטתיות שאינה מתקבלת על הדעת ואשר הדרך היעילה ביותר לטפל בבעיה זו היא תובענה ייצוגית. וביום 31.1.2019 הוגשה בקשה לאישור תובענה ייצוגית.
אנו תקווה כי בית המשפט יראה לנכון לאשר את התובענה ולתקן את העוול שנעשה לתושבי היישוב, בייחוד כאשר מדובר בפגיעה מתמשכת יום יום שעה שעה.”

חדשות בנימין כתבה ראשית צרכנות